2013-01-31
 21:26:55

Punchy Perspex Tote, Citron Rubber Booties & Teal Wrap Glove

 
Här kommer recensioner för de tre sista Hot Buysen i januari!
Några spoilers för februari finns tyvärr inte ännu, men lär väl 
dyka upp snart.
 
Hot Buys Punchy Perspex Tote
Jag gillar inte väskan. För det första tycker jag inte om färgerna tillsammans,
& sen tycker jag 11 SD's är för mycket med tanke på att t.ex gula klänningen kostade
endast 16. Ett plus tycker jag det är att den något transparent, det syns dock inte på bilden,
men testa mandet i starplaza så syns det, vilket enligt mig gör den mindre tråkig.
Ni hittar den i Pretty in Love.
 
Hot Buys Citron Rubber Booties
Antar att de tänkt att man ska match dem med gula Hot Buys klänningen,
eftersom den också hette "citron", och det kan man ju förstå. Enligt mig - helt okej
- har funnits värre x) Fast just starkt gula skor är kanke inte det första jag
väljer att styla min docka med. Även 12 SD's var väl lite väl, om man ska vara petig xP
Finns i butiken IT GIRLS.
 
Hot Buys Teal Wrap Glove
Lite annorlunda accessoar..Frågar ni mig så kanske jag inte tycker
det ser jätte snyggt ut från lång håll. Lite som en stor klump på armen liksom, hehe
Kostar 5 SD's i Evil Panda.
 
 
 
2013-01-31
 10:47:00

Facts About Me

Stardoll: Jag ångrar verkligen att jag sålde denna LE väskan..(dock var den ganska svår
att macha med något så det var därför..) Men gjort är gjort!
IRL: Jag har matteprov nästa fredag så jag borde plugga, 
fast istället sitter jag här..Hur kommer det sig?
 
Stardoll: Det var min "irl kompis" favorite_ashlie (fast vi har inte jäte bra kontakt längre) 
som visade mig stardoll från första början för 3 år sedan. Fast hon slutade på Stardoll
för länge sedan.
 
IRL: Jag går inte på några "aktiviteter"just nu, men kanske ska börja
spela piano, och för länge sedan tränade jag konståkning xD
 
Stardoll: Min första kompis på Stardoll hette "saran---", haha..
Det var den första random personen jag chattade med x)
 
IRL: Till sommaren ska vi köpa hund. Jag först väääldigt skeptisk
eftersom det är väldigt mycket jobb, och jag faktiskt inte vet vad jag gör om 2 år,
även om det passar nu liksom. Fast sen när vi åkte och kolla på hundar blev jag
heeelt kääär i en ras, så nu är jag också taggad! x3
 
Stardoll: När jag var "nybörjare" så "suitechattade" jag nästan alltid med
folk, men nu gör jag nästan aldrig det, var flera mååånader sen jag gjorde det.
 
 
Stardoll: Jag går sällan på partyn på Stardoll. Lite synd faktiskt,
men ibland händer det att jag går folks jag känner om jag har tid (:
 
IRL: När jag blir "stor" (som man alltid sa när man var liten x)
vill jag ha 1 barn. Möjligen 2, fast då ska det vara mellan 6-10 år
emellan dem.
 
Stardoll: Jag saknar gamla starpointssystemet & Play Earn
(innan starcoins-tiden), ett tag kunde väl t.o.m non-ss köpa SD's
varor i StarBazaaren (?) för sina intjänade dagliga SD's. 
 
IRL: Jag fyller 15 om exakt 14 dagar.
Jag är rädd för hur klockan tickar och hur tiden går fort.
 
 
2013-01-30
 20:03:54

Dagens köp (för starcoins i svart)

2013-01-29
 21:40:00

StarBazaar skolan 8)

Tjoho! 
Fick cred från många personer sist jag skrev "10-tips-att-fynda-i-starbazaaren",
vilket var väldigt kul så nu tänkte jag vända på det och ge tips på hur man säljer
bra, och olika plaggs värde 8)
 
Innan jag börjar tänkte jag bara säga att, visst man klandra sig själv för att man
sålde sina DKNY för två år sedan för 10 SD's/st om man nu vill det, men man kan också
tänka att priserna hela tiden stiger hur mer tiden går, dvs. då kanske 10 SD's var ett
"normalpris", fast det idag skulle ha varit 120 istället. Isf. kanske det vore bäst att inte sälja något alls?
Fast då får man ju å andra sidan inte in några pengar till annat heller.
 
DKNY
Det går inte säga att ett pris som alla DKNY ligger på, utan det
är väldigt olika beronde från vilken säsong plagget är ifrån samt vilket plagg
det är. Men t.ex de 3 headbanden (bild 2) som finns i grönt, rött, och brunt, skulle
jag inte sälja under 300 SD's. Även two button blazer kan man få runt 400-500 för.
 
 LE
 Bild 4 - Coral skirt, & bild 7 - pale pink moto jacket är ganska nya LE.
Jackan är från sommaren 2011 (11:e kollektionen)  & kjolen ännu nyare,
från mars 2012 (13:e kollektionen). Dessa LE ligger ändå 500 SD's, fast det
finns över 1250 upplagor av dem, så allt handlar inte om "gamla" prylarna är
utan även hur de ser ut, vad som är "trendigt" m.m Så smartaste sättet
att få veta vad olika plagg har för värde är att kolla starbazaaren o se vad andra 
säljer för, eller checka andras garderober och se vad de betalde.
 
Note: Man ska inte tro på allt man ser, t.ex en skitful kjol från IT GIRLS
eller en StarDesign tröja som någon har betalat 600 SD's för, har
nog inte gjort det för plaggets värde utan t.ex valt att betala en starcoins
"rare" i SD's. Samma med 98% av alla rares som det står är köpa för 2 SD's,
är nog mera troligt har ingått i ett "byte" än att personen valt att betala så mycket
för en skitsak x3
 
Snabb lista på typiska "500/600" plagg.
- HB Uggs från RIO
- Silk shirt från It Girls
- Soft Cotton Tank från Archive
-  Silk Tank från my Claire
- Gula klänningen Emmanuelle Canary Gown från YH 
- Svarta Fringe Party Dress från YH
- Black pleater Platforms från Archive (600+)
- DKNY lip print scarf
Hot Buys studded berret från Bonjour Bizou (600+)


 
 
 
 
 
2013-01-29
 15:49:00

Nya Antidote

Denna kollektionen föll faktiskt mig i smaken. Många av plaggen är lite "tuffare" och
man ser att allt hänger ihop i en enda kollektion. Mycket svartvitt & en liten släng cerise.
 
En miss denna gången är att det finns en outfit för killar,
men den syns inte i butiken, men söker man, så hittar man den!
 
Jag har seriöst otur, den enda gången då jag väl är online då ALLA plagg finns kvar,
 är jag inte ss så jag ändå inte kan köpa något -.-' Får väl köpa i bazaaren istället om 3
månader eller så, fast då kommer priserna garanterat vara dyrare.
2013-01-28
 19:29:34

Nyheter från starplaza (splendid + HB jacka)

 
Igår synstes inte HB jackan i starplaza när jag skulle printa den,
men idag är den här tillsammans med lite nya splendid prylar!
Själva Hot Buys jackan är verkligen inte min stil, så för mig blir det
nog inget köpt där. Den är också den dyraste Hot Buysen i januari än så länge,
18 SD's kostar den i butiken It Girls.
 
Ang. smyckena gillade jag bara starcoins-grejjerna, rosetten är söt
och de där ögongrejjerna passar också bra om man har t.ex har mörk ögonskugga.
 
Något ni gillade bland dagens "nyheter" ? (:
 
2013-01-27
 21:34:00

27 januari 2013 ♥

Just nu pluggar jag SO samtidigt som jag snackar med med 
Sofia & Smurf på Stardoll. Perfekt. Man behöver något som är
roligt om man ska orka plugga..xD 
 
Jag och smurf blev vänner i höstas, och Sofia och jag träffades på
FB hösten 2011? (?) tror jag. Kommer aldrig glömma den där gången
då vi var ett gäng som skapade stardoll FB-konton, och bildade gruppen stardollsweden,
och chattde nätterna långa. Länge sedan 
 
Ps. Bilden känns inte riktigt jag, den gör mig obekväm. Men stå ut.
2013-01-26
 17:00:30

martavale1999 - Dagens CoverGirl

Dagens covergirl , martavale1999, bär en "designad" version
av kända DKNY Scuba Dress. Dock är det inte hon själv som har designat den,
utan någon vid namn crowley-, fast denna person verkar vara raderad/inaktiv.
Klänningen är rätt lik den äkta ur mina ögon, förutom att den ser lite "fläckig" ut det delarna
sitter ihop. Fast redigerar man bilden lite snabbt i gimp,
så syns det nästan inte alls x) 
Tänk om jag också hade talangen att kuna vända och vrida
på bitarna rätt ^^
 
2013-01-26
 16:28:47

Hot Buys Citron Skater Dress

 
Den enfärgade gula klänningen från Bonjour Bizou
finns nu ute i starpaza. Min åsikt är att den faktiskt var snyggar
än på bilden, särskilt nu när man såg överdelen och inte bara kjolen.
Jag har själv köpt den, gillar att det är enfärgad eftersom det blir lättare
att matcha då + att jag totalt älskar kraaagen!
 
Verkar som om januari har väldigt låga priser på sina Hot Buys i år?
Denna klänningen kostar 16 SD's, och med tanke på att en klänning
brukar kosta upp mot 24 SD's i vanliga fall, är det väl billigt.
 
Faller klänningen er i smaken? 
Hiss eller Diss?
2013-01-26
 12:50:32

Album

När jag äntligen tänker fixa till mitt album som har varit
princip tomt i över 1 år, så är jag inte ss..Nänä, givetvis måste man
ju vara det för att kunna använda mer 10 sidor, ahhh.
 
Är så trött på att allt bara handlar om pengar hela tiden,
snälla, några sidor i sitt album (som runt hälften av alla medlemmar
andå inte använder) kan de väl bjussa på? 
 
2013-01-25
 16:19:47

28 januari 2013

Nu har jag lyckats samla ihop över 10.000 points på stuffpoint,
vilket man kan växla in mot "första-stardoll-kortet". Dock har jag inte
bestämt hur jag ska göra ännu, vet inte om jag vill ge ut mitt mobilnr, och
dessutom ska jag nog isf. ändå spara till ett bättre kort där man får mer ss.
 
2013-01-25
 15:58:15

BASICS Decor

Japp. Lite nya prylar till inreding i BASICS. Som vanligt med BASICS, 
är allt föt starcoins priser. Själv så tänker jag knappt på vilken butik
inredningen jag köper är ifrån, så jag kan knappast avgöra om detta är
"Hiss" eller "Diss" från min sidan. BASICS är ju en väldigt neutral, enfärgad
butik både i mode & inredning.
 
2013-01-25
 10:16:00

Foki med liknande kjol från Evening Falls

Bildkälla häär
Ni kanske minns när jag bloggade om en klänningen som liknade en Kenza 
visade på sin blogg? Hittade iaf. en gammal bild på Foki där hon bär en kjol som
är väldigt lik en som finns Evening Falls på Stardoll. Tyvärr hittar jag inte var man 
kan köpa den, men det går säkert någonstans på nätet.
 
Well, kanske inte det mest intressanta inlägget, men med tanke på min
brist på idéer för tillfället så får ni stå ut ^^
2013-01-24
 20:06:00

Hot Buys Rouge Snap Belt

 
 
Nytt Hot Buys bälte i starplaza!
Väldigt enkelt, och kostar bara 6 SD's, själv ska jag nog köpa det.
 
Finns i Bonjour Bizou.
 
2013-01-24
 19:41:40

J*vligt dåliga nyheter (ang. inkorgen)

Sorry för den jätte trevliga rubriken ovan, men som ni ser svarade Stardoll på mitt
andra mejl. Detta förstör faktiskt lite för mig som just bloggar för att jag brukar
printa bilderna i mejlerna osv, och skriva om ev. nyheter. Visst jag ser dem väl förr eller 
senare ändå, men denna "åtgärden" är verkligen patetisk. Antar att detta är för att Stardoll
har fått flera varningar om att de uppmanar till för mycker "köpa" med all sin reklam,
att de har satt denna gränsen. Fast 16 år var väl lite väl att att ta i med?
 
...
 
Fast sen fattar jag inte riktigt hur detta kan hänga ihop med GB-kommentarer...
Fick även höra av vissa läsare att de t.ex inte kan se stylningarna på någons kärriär.
- Vad är då studion till för om man inte kan använda den?

Så många frågor - så få svar.
 
2013-01-23
 21:59:19

"JätteBlomma"

Brukar nästan aldrig klara att "sticka ut". Antar att jag inte kommer göra det nu heller..)
Men kanske behålla looken i 2 dagar istället för 1 denna gången? Med denna
JÄTTEblomma & strakt skrikande rosa hår. Japp, vi gör ett försök.
 
2013-01-23
 20:55:45

Läsare ♥

Hihihi, alltid lika kul när kollar "senaste besökare" och upptäcker
att mer än hälften är läsare på ens egna blogg! (:
 
Har inte jätte bra koll på drygt alla 40 stycken som kikar in här
varje dag, men vissa känner man ju igen  x3 
 
Ni är grymma allihopa! 
 
2013-01-23
 14:27:22

Tress Up

Wiiiho! 15 nya frisyrer i I Tress Up. Många snygga, men som alla andra tycker jag också
att det var väldigt synd att samtliga är "skeva", så det ser helat fail ut när man använder dem...
Själv fixade jag till frisyren nedan, men hjälp av stardesign. Blev väl inte 100 %
snyggt, men bättre än innan iaf.
 
Vanliga priser; 9-12 Stardollars, & tyvärr inga för starcoins denna gången.
               
2013-01-22
 21:32:11

Dagens Outfit

Silk Shirt // Stardoll * Halsband // Frankie Morello * Glasögon // Special Offer
Hatt // Bonjour Bizou * Jumpsuit // Young Hollywood * Strumpbyxor // St. Trinians
Strumpyxor (över) // Film Theory * Skor // DKNY
2013-01-22
 20:55:11

3 nya Hot buys i Starplaza

Hehe, ibland hinner man ju inte med att blogga, men här är iaf. 3 nya Hot Buys.
 
Hot Buys Dark Angel Boots
Dessa kängorna i rött och svart liknar en aning dessa skorna
nedan från Evening Falls i modellen med just själva "snörningen"
Passar väl bra om man inte är så förtjust i höga klackar x)

Kängorna finns i butiken Fallen Angel och priset ligger på 10 SD's,
- relativt billigt för att vara Hot Buys skor.
 
Hot Buys Rouge Fedora
En röd hatt. Passar dock inte om man har för hög frisyr! ^^
Kostar 8 SD's och finns i It Girls
 
Hot Buys Leopard perspex Bag.
Hör den till den där nya trenden folk skriver om?
"Genomskinliga väskor"..Vet inte, men enligt mig var
den inte särskilt snygg. Vad är det liksom som ligger i?
Leopard-någonting.. Kostar också 10 SD's och finns
i butiken RIO.
 
2013-01-21
 19:56:54

New in

 
Igår - precis innan mitt ss sista dag - fick jag tag på DKNY Dalton
Wedge i Rosaaa! Snacka om jag blev glad, nu har jag båda paret jue! Ska jag vara
ärlig så är nog dessa några av de "få" DKNY som jag verligen tycker är riktigt snygga,
och skulle ha köpt även om de inte var DKNY så att säga. Lite plastiga kanske
men typiska "kängor" som annars enligt mig då passar till allt förutom fest. xD
 
Och jag gör nästan aldrig "festoutfits" ^^
 
 
 
2013-01-21
 01:08:00

Ny design!

Jag lovade ju en ny design redan i december, men hade inte tid att göra den på
jullovet, men så igår satte jag äntligen igång att fixa till den! 
Så japp, det var därför bloggen var låst, men nu är det som sagt som vanligt
igen ^^
 
Men ja - vad tycker ni? Hiss eller Diss?
Som ni ser ändrade jag även profilbild + texten och lyckades
t.o.m får bort allt det "fula"! (typ fyrkanten i hörnet m.m)
 
2013-01-20
 22:28:12

Level 77, jippie!

Nu är jag på level 77! Trevligt.
Missade den där skylten som dyker upp där man ser
vad man får för gåvor, så ärligt talat vet jag inte vad jag fick.
Om jag ens fick nått så så säga. Enligt zerosv ska man få
en rosa grej, men hittar inte den bland alla belöningar.
Kan Stardoll har bytt ut vissa belöningar igen?
 
Ps. Jag vet jag har 1 SD's och 947 starcoins just nu.
Perfekt när mitt ss går ut o allt i mån åxå..O.o 
Menmen får skylla mig själv, köper man massa dyra saker
så gör man! xD
2013-01-20
 09:17:00

Förbannad

Att kläderna på Stardoll inte passar alla former
har vi klagat på i evigheter. Men när ska Stardoll ta sig
i kargen ock fixa detta problem kan man fråga sig?
 
- Jag blir faktiskt riktigt irriterad när jag ser detta. Här
ska jag styla min fina väns medoll, som jag avgudar stort,
just för att hon vågar sticka ut, vågar vara annorlunda.
 
Och vad händer? Jo givetvis passar inte strumbyxorna hennes
docka eftersom att hon har höfterna på "bredaste" man kan välja.
Så okej, man ska bara kunna ha strumpyxorna om man smalare ben då eller?
Sure, men jag trodde vi strävade mot att alla ska känna sig fina och respekterade,
ovasett hur vi väljer fixa våra medolls, och att meningen är att vi alla inte
måste sträva mot att nå värsta "idealet" - dockor med stora bröst, och
pinnsmala ben! Men jag tror visst jag hade fel när jag tänkte så..
 
 
2013-01-20
 01:07:43

DKNY Runway Stachel

Där rök mina 800 sparade SD's + några fina st trinians...xD
Men är istället en stolt ägare av DKNY Runway Stachel!
(Samma som lilla jag bär i headern..Påtal om det borde jag
nog byta snart :o)
 
Så nu har jag jag två DKNY väskor att växla mellan,
här är min andra, mycket väl använda, DKNY Sparkle Stachel;
 
 
 
2013-01-19
 11:00:00

Bloppis av smycken

Priser;
1. Örhängen med körsbär - 22 sc's SÅLDA!
2. Cleopatra halsband - 5 SD's
3. Örhängen med blixtar - 28 sc's
4. Diadem med blommor - 63 sc's SÅLD!
5. Lila kedja - 33 sc's
6. Bruna örhängen - 22 sc's
7. Blå fjäril - 34 sc's SÅLD!
8. Runda örhängen - 26 sc's
9. Halsband - 3 SD's
10. Röda örhängen - 26 sc's SÅLDA!
11. Örhängen med jordklot - 28 sc's SÅLDA!
12. Blåa örhängen - 26 sc's SÅLDA!
 
Kör på med bloppis med smycken innan mitt ss går ut, så om det är något av följande
smyckerna du vill ha, skicka en kommentar under detta inlägget, och skriv vilket nummer!
Glöm inte skriva in ditt stardollnamn heller under "namn" när du kommenterar, så jag reserverar
jag när jag ser det om det inte redan är sååålt! (:
2013-01-19
 10:41:00

DKNY Outfit

Har snart väntat över en månad på att "10 kr-ss-erbjudandet" ska dyka 
upp på mitt andra konto, men det gör aldrig det o.o
 
Vill så gääärna sälja över min DKNY outfit jag köpte i december,
och det känns lite väl onödigt att köpa 2 veckors ss för 30 kr, när jag
bara gör det för kunna använda bazaaren en endaste gång. x'')
2013-01-19
 09:28:00

Fel på inkorgen?

Det är något jäkla fel med min inkorg...Jag får inga medelanden om att
folk har svarat på mina gästbokskommentarer :O Senast jag fick
ett var för övet 1 vecka sedan, och jag vet samtliga som har svarat 
nu i veckan.
 
Så otroligt störande, för jag kommer knappast igår alla
människor jag pratar med i huvudet.
 
Någon annan som har samma problem?
 
2013-01-19
 00:06:03

Hot Buys Crochet Mosaic Dress

Första Hot Buysen ute i Originial Future!
Kostar 22 SD's (:
 
Jag personligen kommer inte köpa den eftersom
den inte alls är min stil. Tycker mönstret är för mycket.
 
Men om ni har någon åsikt om denna klänning,
så får ni gärna kommentera ^^
2013-01-18
 10:59:00

Tips - Emellished sweatshirt

Vad tycker ni om dessa tröjorna? Finns i starplaza och kostar bara 91 sc's/st!
Antar att det inte bara är jag som har massa-överflöd-med-starcoins?
- Man kan jag tyvärr inte växla dem längre, och som ss tjänar man ju
runt 2700  sc's per månad O.o (90 x 30) Ajà dagens köp för min del!
 
Tröjorna finns inte i någon butik, utan man hittar dem genom att
söka på grå/svart för starcoins i starplaza.
 
Modellen är princip densamma som denna sweatern från It Girls;
Gammal bild på mig från augusti 2012
(Snacka om vilken sur min!)
 
2013-01-15
 21:14:00

Årets första Hot Buys

Januari's Hot Buys. Usch, gillade det inte alls. Älskar sådana där 
"kragar", men snälla nån, hur har de gjort kjolen!? Hoppas verkligen
klänningen ser bättre ut i versionen som kommer ut. Bootsen kanske jag
också kan tänka mig, men resten nej, tack för min del. 
 
Vad tycker ni om "årets första Hot Buys 2013" ?
2013-01-15
 20:49:00

Lucka 5 - Kjolar

Lyckliga vinnare är ashley_nr_1 (Kjol på outfit nr 1) &
solia-1 (kjol på outfit nr 2)
Grattis tjejer!
 
2 personer vinner var sin kjol från antingen
Jean Paul Gaultier eller Dolce & Gabbana!
Båda är "Tribute" butiker.
 

Vissa tyckte jag skulle göra det lite "svårare", så denna gången får ni besöka mig,
och checka mitt rum med maasssa kläder (det det vita rummet,
i samma hus som huvudrummet) och leta rätt på denna 
mössan från Stuff! När ni har hittat den så ska ni kommentera
hur mycker den kostade mig att köpa!
Lycka till!
 
Ps. detta blir den näst sista luckan skulle jag tro!
 
2013-01-15
 15:42:20

Dagens Outfit

För inte så länge sedan hittade jag denna jackan i starbazaaren.
Hade nämligen kikat på den i andras graderober och tänkt; "den måste jag köpa
när jag har råd" (hade nämligen fått för mig att den var rätt gammal,och troligen dyr också)
- Och så hittar jag den sen för 22 SD's liksom!? Så yes, idag har jag fixat ihop en outfit av den;
 
Jacka - Bonjour Bizou // Blus - St Trinians // Jeans - Bonjour Bizou
Skärp (Hot Buys) - Fallen Angel // Berret (Hot Buys) - Bonjour Bizou 
Solglasögon - Special Offer // Platforms - Archive 
 
 
2013-01-13
 09:36:00

Skräp!

Jag har massa "skräp" i min StarBazaar som knappt fattar varför
jag köpt en gång i tiden. Man ser liksom inte ens vad det är för något?
Hahahaha så fula iaf! Undrar om nån ens vill köpa dessa..)
 
Har ni också massa onödigt skräp liggandes? 
 
2013-01-12
 22:09:00

Blusar <3

Har alltid gillat sådana där halvt transparenta blusar. 
Antar att det är för att jag är så förtjust i dem irl, som jag
även gillar dem på Stardoll..) Fick den vita blusen i paket av smurf
idag. Snacka om schysst, hihi! Ska bara hitta en snygg kjol
också, så ska jag sen mtacha ihop en snygg outfit! ♥
 
 
 Inte konstigt jag inte gillar vintern när det är så kallt att
man måste bära långärmat och massa tjocktröjor jeans o annat skit...
Vill ha shorts och nån snygg topp typ, haha...Fast jag struntar totalt i att det är kallt och
använder shorts ändå, bara det att jag använder massa coola strumpyxor också xD
Folk kollar snett på mig o ba; "woow, häftiga strumbyxor, spindelnät?"
"Du har hål i dina strumpyxor, hahah" "Fryser du inte? du har liksom ingen jacka" 
Det är jag det 8)
 
 
2013-01-12
 21:31:35

Tress Up

Har aldrig gillat frisyrer som man designar själv...Vet inte varför, bara inte
min stil typ. (Och nej det är inte meningen att dissa någon annan nu då, 
tycker det passar på vissa men inte mig, okej..?)
 
Men samtliga av Tress Up's frisyrer tycker verkligen om!
Många blir skitsnygga med lite extra färg, skulle faktiskt
t.o.m kunna tänka mig att ha rosa hår med någon av dessa frissorna ^^
- Ahhh nu vill jag byta frisyr igen, fast jag precis gjorde det,
vill ha alla samtidigt  >.<'
 
2013-01-11
 21:40:47

Hur det ligger till - 11 januari 2013

Hej Hej Hej
 
Som samtliga har märkt har jag inte bloggat på "riktigt"
sedan december. Och istället för att säga 83 gånger "förlåt för jag inte har bloggat",
"ska blogga mera i helgen" osv. så säger jag som det ligger till nu.
 
Mitt intresse för stardoll går liksom i perioder, 
ibland tycker jag det skitkul och kan sitta uppe och spela i 
flera timmar, andra dragar tycker jag astråkigt, och loggar bara in för
starpointsen skull. Nu är det lite så, jag vill blogga men orkar liksom
inte, finns inget kul att skriva om, men jag är samtidigt så glad & stolt över det jag
byggt upp, och alla fina läsare jag har att känns helt dum att bara lägga ner allt.
 
Men klockan tickar, och  tiden går fort. Som jag ofta tänker "man lever bara en gång"
"och inte kan avgöra hur länge". Jag har snart levt på denna jorden i 15 år. 
15 långa år. 15 år i helvetet. 15 år i himlen. Jag ska inte säga att mitt liv alltid är lätt,
enkelt, och roligt, för det skulle vara en lögn. Men ska inte heller säga att det alltid
 är ett ett tragiskt helvete heller, för det är inte sant. Jag har också drömmar, drömmar att nå,
men för det krävs det att man orkar - orkar kämpa lite till. Tro på sig själv, och att ha
en vilja att lyckas, göra det man själv vill. Och nu kanske inte "stardollblogga"
stå högst upp på min lista, så varför ska ja göra det? Jo för jag vill att folk ska tycka om mig,
att ingen ska bli besviken. För att jag senare ska känna "yes! Nu har jag bloggat 3 år.."
Men det är fel val.
 
 
2013-01-11
 08:56:00

Leggings tips?

Någon som vet var man kan hitta snygga leggings
i mörblått eller svart? Ungefär som dessa ovan, men kanske lite
mera "leggings-aktiga" Tipsa gärna om butik i starplaza eller
ev. StarBazaaren! (:
2013-01-10
 20:53:37

Dagens Outfit

Köpte denna underbara klänningen i StarBazaaren för 13 SD's!
Så jäkla snygg, fast ändå så enkel och inte alls för festligt eller 
överdriven för min smak. Skulle helst vilja matcha med lite flera accessoarer,
kanske nått armand eller så, men hittade inget som passade. Får väl ev lägga till
det senare. Här kommer dagens outfit iaf;
 
Klänning // Archive -  Rosett // DvF - Skärp // Fallen Angel
Strumpbyxor // Film Theory - Platforms // Archive
 
 
 
2013-01-09
 21:29:01

...

Tänk om Starbazaaren alltid var så här tom på skor & accessoarer?
 
2013-01-09
 20:57:00

Drömmar, Drömmar, Drömmar...

Alltså..Natten till idag, drömde jag världens konstigaste
dröm :O Det är inte ofta jag drömmer om stardoll-människor,
men denna gången gjorde jag faktiskt det. 
 
Jag tror jag har umgåtts liite för mycket med Smurf, 
för jag drömde att jag träffade henne, fast i nån konstig fantasivärld 
där solen sken, fåglarna kvittrade, ni vet en typiskt "dröm-värld".
Och så bodde vi grannar, haha...Sen blev min mor & far asarga på mig
för att jag hade fel kläder på mig, och det skällde de ut Smurf för...O.o
Så det slutade att vi rensade min garderob, och rensade bort princip allt jag hade
för det var "fel på dessa kläder". Juste..så var vi någon slags källare också.
Mer fick jag inte veta, för då vaknade jag av mitt alarm vid 7.
 
SCARY! D8
 
2013-01-09
 15:23:32

Stuffpoint!

Fick tillsut tillbaka mitt konto på stuffpoint, efter lite trix hit o dit ^^
Svårt det där med lösenord, hur man nu ska komma ihåg dem, hehe..!
 
Men nu spelar jag för fullt, har jag tur kan jag också fixa
ett gratis-kod som Smurf! :D
 
Har än sålänge "bara" 6631 points xD
2013-01-09
 09:12:00

Lucka 4 - Rooosaaa

Avslutad! Vinnare är jessica0077 (bikinin), LabradorGirl (Hot Buys Blazern) 
m-moa-a (Rosa Toppen) smultronflickan byxorna) 
Grattis! Hämta vinsterna i min Bazaar - De ligger kvar
i 4 dagar.
Hoppas ni inte har något emot att dagens lucka blir väldigt
rooosaa! Plaggen är bl.a från Frankie Morello Tribute &
Chanel Tribute samt blazern är en Hot Buys från juli 2012.
 
Så det blir alltså 4 vinnare, har tänkt att en person vinner båda
delarna av bikinin ^^ (dock får denna person lägga ut 4 SD's men om man
t.ex  säljer den så får man lätt in det eftersom värdet ligger på ca 20 SD's..)
 
För att delta svara på denna stardoll-frågan;
Vem är den officiella stardolldockan för Finland?
 
Om ni inte vet svaret kan ni hitta svaret hääär i svea.stardoll's
presentation! Och om ni vill, får ni skriva vilken vinst ni heeelst vill ha
av de ovan ^^
 
Ps. Glöm inte skriva in ditt stardollnamn när du kommenterar,
och att du måste ha 2 SD's (4 för bikinin), för att kunna köpa vinsten i min
bazaar om du vinner.
 
2013-01-08
 22:47:48

8 januari 2013

Sorry att jag glömmer bort min blogg :O
- Eller jag glömmer den inte, jag har bara inte riktigt tid för Stardoll.
 
Jullovet har precis som för många andra även tagit slut
för mig, och nu gäller vårterminen, och skolan i första hand.
Bloggar mera när jag orkar/har möjlighet. Jag har nämligen igen egen
datot för tillfället, så det blir ibland även lite svårt pga. det.
 
2013-01-07
 10:43:00

Önskerubrik - "Gamla tiden"

Precis innan "fjortistiden" (och kanske smått under den) - var jag GALEN
i vampyrer! Det är jag fortfarande, även om det har tonat ner sig en aning..x3
 
Haha hela min svit var inspirerad av vampyrer typ, och ville såklart
även att min medoll skulle föreställa de olika karaktärerna. Hittade några 
gamla bilder från när jag liknade Alice, Rosalie & Victoria. Tagna i slutet
av 2010/början av 2011 skulle jag nog tro. Då var jag 12/13 år.
 
Btw. skulle gärna vilja ha Victoria frisyren, men den finns inte kvar..
Eller den finns, men den har fått en uppdatering som gjorde att
den inte alls var lika fin som tidigare (enligt mig då).
 
Här är även några gamla bilder från Vampire Diaries; 
- JAG VET, bl.a Elena ser helt knäpp ut xD)
 
2013-01-06
 18:21:00

Önskerubrik - "Fjortistiden"

 
Precis som många andra (?) hade jag också en fjortistid på Stardoll xD
Ni vet då man trodde man var snyggast, bäst, ägde hela världen, hahaha.
 
Minns att jag tyckte jag var sååå snygg, (med 18 kg smink i ansiktet -.-') 
& att jag tyckte jag var så stor och cool som "bloggade." Herregud.
Tänk om jag bara kunde ha insett att jag skämde ut mig själv, istället trodde jag
att jag såg mogen & vuxen ut med allt smink och dessa vampyrtänder i ögonen...
...
Och ursäkta för dålig variation av bilderna, men fick sno några från min gamla
blogg "stardolltwilight", eftersom jag dessvärre inte har några bättre sparade.
Raderade nämligen hela min kamera för ett tag sedan
 
Har eller har ni haft någon typisk fjortistid på Stardoll? Eller
har ni tur nog skippat det kanske? Haha.
2013-01-06
 08:19:00

Lucka 3 - Hot Buys

AVSLUTAD!
Vinnare av den gröna klänningen blev Extramusic 
solia-1 vann den gråa klänningen!
Grattis tjejer! Vinsterna finns reserverade i min StarBazaar för 2 SD's nu.
Lucka 3 innehåller två olika Hot Buys klänningar.
Den gröna är från Original Future -  såldes i oktober 2012,
& den gråa är från Bonjor Bizou - såldes i november 2011.
 
För att delta svara på frågan i en kommentar;
Vilket datum kom den första Hot Buysen ut i butik i starplaza januari 2012?
Ni hittar svaret på starbloggen häär!
♥♥♥
Ps. glöm inte att du måste ha 2 SD's att köpa
klänningen för om du vinner, samt att du måste ange ditt
stardollnamn när du kommenterar ^^
♥♥♥
 
2013-01-05
 19:13:17

Oförändrade i all evighet

För nästan två år sedan bloggade jag om två personer som hade
märkliga frisyrer. Nämligen frisyrer som inte finns längre.
Och idag besökte jag ina-catharina & cyth1091 igen,
och insåg att de faktiskt fortfarande har samma gamla frisyrer.
 
Så himla coolt. Jag tror jag aldrig skulle klara av att ha samma
frisyr hela tiden, asså det går ju ett tag, men nej, aldrig i 3 år :O

De kan ju t.ex inte heller göra Academy (alla uppdragen) eftersom det 
krävs att man byter frisyr där.
 
Skulle ni klara av att ha samma frisyr i över ett år,
om ni visste att ni skulle bli "unik" med den?
2013-01-05
 09:30:00

Önskerubrik - "Fina suiter"

En person som jag personligen tycker har en riktig snygg suite 
suite är rodja32. Hon är så kreativ att det knappt går att beskriva både
när det gäller stardesign och inredning. Princip alla hennes rum 
innehåller över 150 saker, snacka om lång tid det måste ha tagit henne
att fixa allt..? xD Täänk om man hade haft samma talang när de gäller att vrida
och vända på olika saker...
Sen hennes "bästavän" eller ja, andra docka (?), Rojin34 har också
en gryyym suite! Här är två bilder från henne (:
Ska jag istället välja någon från Sverige, så skulle jag ta XFashion-LoverX.
Hon var med med i MSW i år, och kom hela 2a förra året.
Till skillnad från rodja32 så använder hon sig inte lika mycket av
"Stardesignade plattor", utan mer annan inredning.
Awesome suite helt enkelt.
 
2013-01-04
 09:31:00

Önskerubriker ^^

Eftersom jag har lite brist på idéer, och min blogg kanske inte bara behöver
handla om tävlingar (haha), så kanske ni läsare skulle kunna hjälpa mig med
önskerubriker? Alltså rubriker jag kan ha på mina inlägg. T.ex om en önskerubrik
blir "superstar" - då skriver jag ett inlägg som har med superstar att göra!
 
Så kommentera vad som som helst som har med bloggen eller Stardoll
att göra! Eller kommentera något/några av mina exempel ovan som ni tycker jag borde
ha som önskerubrik(er) (:
2013-01-03
 20:57:53

Level 76

Jaaa! Nu är jag på level 76!
Och titta vad man fick; den där "hunden" som fanns som
en bugg i en gömd butik (?) för fleeera år sedan!! 
Minns dock att jag aldrig köpte den..)
 
Tack tack!
2013-01-03
 20:52:08

Neon

Nu ska köpa lite nytt smink eftersom jag enligt Academy
måste handla 8 produkter i Starplaza för att komma vidare.
Neon såg iaf. bra mycket bättre ut i mina ögon en den där "spygröna"
färgen jag köpte igår som "endast är för Roylaty's" O.o
 
Dessutom kostar burkarna med slingorna endast 4 SD's/st 
istället för 6 SD's som vanligt! Hiiiiss!
 
...
Värst vad man fick mycket med SD's i början av Academy...
Tror inte jag har fått en endaste SD på ca 6 uppdrag eller nått o.o
 
 
2013-01-03
 08:00:00

Lucka 2 - Jean Paul Gaultier Tribute

AVSLUTAD!
Vinnare: limmi00 (klänningen) & traicy_traicy (blusen)
Grattis! Hämta vinsterna i min bazaar  ^^
Dagens lucka innehåller en klänning & en blus från butiken
Jean Paul Gaultier Tribute! Det enda ni behöver göra för att delta
är att kommentera detta inlägget om att ni är med, och vilken
ni helst vill ha om ni vinner! 

Lycka till!
 
Ps. Glöm inte skriva in ditt stardollnamn när du kommenterar,
och att du måste ha 2 SD's för att kunna köpa vinsten i min bazaar
om du vinner.
 
2013-01-03
 05:09:00

Knasig kamera

Något jag verkligen stör mig på är att om man har färgade slingor i 
håret på sin medoll och vill ta kort, så blir det jätte fult först när man zoomar,
men sen när man tar bildenblir det som vanligt..? :O Först trodde jag det skulle
bli så "fult" på kortet, så jag tog alltid bort slingorna inför fotografering..xD
2013-01-02
 19:19:32

Nytt i Polished

Nya nagellack i Polished!
Man kan beskriva dem med ord; färgglada.
Själv har jag kanske inte den mest färgglada stilen,
så inget nagellack känns som typiskt jag xD Men det hindrar
mig inte att säga vilka två jag tycker är snyggast! Här är dem;
Älskar färgerna <3
 
2013-01-02
 17:28:25

Hot Buys - december - 2012

Har inte skrivit om Hot Buys sen jag tog min lilla paus,
men tänker börja med igen nu januari. Stardoll själva har inte
uppdaterat januari's Hot Buys på stardollbloggen men vi få la
hoppas de är fina..?
Tycker som som många andra att december's Hot Buys inspirerade av Nelly,
inte alls var någon "hiss". Många var dyra & inte alls snygga. Men här är iaf.
de jag köpte;
 
2013-01-02
 16:50:01

Andra armar (:

Jag gillar plagg med armar! 
Finns ett få antal med plagg som Stardoll har lyckats designa så
det ser ut som om man har andra "armar" med handskar. Ser kanske lite
mera äkta ut än om man designar ett par i StarDesign..xD
2013-01-01
 18:11:47

När ska StarBazaar uppdateras?

Funderade över hur krångligt starbazaaren egentligen är uppbyggd.
Varför finns det så mååånga butiker i StarbazaarMode som inte
ens är nödvändiga, då det inte finns några plagg i dessa kategorierna?
Varför inte införa så att man kan söka efter Mortal Kiss,
Chanel, eller andra "Tribute" butiker m.m istället? Dessutom suger 
det verkligen att man inte kan söka på både färg & typ samtidigt.
 
Här är de 29 butikerna av alla 59 som "fungerar";
Antidote, Baby Phat, Bonjour Bizou,
DKNY, ELLE, Front Row, Couture Tribute, 
DvF, Fallen  Angel, Archive, DECADES, 
Evil Panda, Windows on the world, It Girls,
FOLK, RIO, VOILE, IndentiTee, PHILOSOPHY,
Stardesign Fashion, Mr. Pretty in Love, Tingeling,
Killah, Miss Sixty, OriginialFuture, sea of Stars,
Fudge & PPQ.
 
 
2013-01-01
 15:15:00

Q/A

Q - Hur kommenterar man på bloggen? (:
A - Klicka där det står "kommentarer" under inlägget,
fyll i ditt stardollnamn (mejl & url är inget måste) och klicka
sedan på skicka! Note:  Kommentarer som innehåller svar till
tävlingarna godkänns inte förrän tävlingens slut.
 
Q - Kan man vara med på alla tävlingarna???
A - Jadå! Man kan vinna flera gånger om man har tur xD
(drar vinnarna bland alla som svarat rätt/följt instruktionerna)
 
Q - Kan du ändra priset till sc's istället?
A - Nej det kan jag inte. Det inte jag som bestämmer vilken
valuta plaggen ska säljas i, utan plagg som är köpa för SD's går
bara att sälja i SD's och tvärtom. Och jag vet inte om jag var otydlig,
men vinnarna reserverar jag plaggen till för det lägsta priset som går,
dvs 2SD's eller 2 sc's/st. Så de ska alltså inte betala det priset jag betalde
från början såklart! (:
 
Q - Nära avslutas tävlingen?
A - Har tänkt att det ska vara en ny tävling var tredje dag,
så i samband med att det startas en ny, avslutar jag den föregående.
Vinnarna presenteras i samma inlägg som "luckan".
 
Q - Hur många luckor blir det? 
A - Exakt antal är inte bestämt, jag köper fortfarande nya priser
eftersom jag inte riktigt var helt nöjd med de jag hade fixat.
Mitt superstar tar slut den 21:e så jag har tänkt att köra på fram till 
dess!
 
 
 
 
 
 
 
2013-01-01
 08:12:00

Lucka 1 - Jackor

Vinnare är Sanna.15 & lilla_sommar!
Grattis! Rätt svar var att Stardoll tidigare har hetat
Paperdollheaven.com ^^
För att delta:
Svara på frågan genom att kommentera;
Vad hette Stardoll år 2004 innan sidan bytte till namnet Stardoll.com?
Ni kan hitta svaret i denna artikeln! (:
 
(Obs! Sidan är ganska gammal så övrig information, stämmer nog
inte helt med Stardoll nu idag)

Ps. Vinnarna måste ha 2 SD's så de kan köpa jackorna
i min Bazaar ^^
 
AVSLUTAD!