2012-01-31
 17:12:01

Januari HB

Så vad tycker ni om Januari HB:sen? Själv tycker jag kanse det är lite för sommar-aktiga?
I alla fall vissa av dem. Men shortsen och det grönblå linnet är mina favoriter. Få se ifall jag köper dem sen ;)
2012-01-31
 17:08:00

Dagens fråga

Jag är en sån där tråkmåns, som inte är så förtjust i vintern. Snö, is och kallt ursh!
Kan väll tycka det är fint o så, när snön ligger som ett vitt lager, men inget annat.
Jag vill ha sol - bli solbränd, gå runt i shorts och linne istället för massa tjocka trörjor och varma strumpor!
Vilken årstid gillar ni bäst?
2012-01-31
 16:06:52

Vi föds och vi dör




Vi föds och vi dör. Så är det bara. Alla vet det, alla accepterar det.


Så är det väll på Stardoll också? Vi börjar spelar, kanske uppgraderar till Superstar, hänger med något
år, men sen tappar vi intresset och glömmer att logga in. Det går 3 månader och kontot tas bort föralltid.
Det gamla plaggen gå upp i värde, folk betlar massor för dem, tar till och med risker att bli lurade.

Ett ovanlig plagg som man äger i ett spel. Men ändå blir jag lika glad varje gång. Det får mig att känna "vilket värd är det jag lever i?" En internetvärld? Antagligen, eller kanske stardollvärld är ett bättre ord? Folk som är online på FB och taggar och gillar, är väll mera sociala ändå?




2012-01-30
 21:58:35

Tack för byte och köp ;)


Vill tacka destenie3 för detta bytet, en DKNY Lip print Scarf samt en "Tingeling Halloween" klänning till
min samling!



Även tack till Losa97 för att ha sålt DKNY Sequins shirt till mig för 444 SDS och 500 starcoints!
Förhoppningsvis är den från första kollektionen av DKNY? Är inte 100% säker men tror det xD

2012-01-30
 17:12:11

-.-'

Bara för att jag valde att köpa Barbie väskan sist istället för denna Mortal Kiss, så hittar jag naturligtvis inte denna väska igen nu när jag har starcoints -.-'

Ser någon den, säg till! Köper den för 500 Sc.
2012-01-29
 17:25:55

Dagens köp

DKNY big black wool scarf av nadja-sarajevo
HB Tights av milzagal
DvF Black av Bow maialen_laska ( Har betalat men inte fått den än)
Blev visst ingen affär, men har inte fått tillbaka mina betalade pengar än O_o

Ja det var dagens köp, är även med i flera auktioner på värdefulla plagg så jag hoppas få köpa flera ;)

Och juste, tusen tack till pingvinen100 som "passar" mina små plagg när jag behöver hjälp!
- Glöm bara inte deras allergier! ;D
2012-01-29
 16:13:31

Mant_* är raderad?

Har mant_* raderat sitt konto? Kan i alla fall inte inte besöka henne längre.
Men har hört att hon har raderat sitt konto tidigare, men typ kommit tillbaka ändå.
Tråkigt, hon har ju varit med i listan av toppdesignen tidigare :/
2012-01-28
 20:20:59

Osminkade medolls?




- Alla som har "sparat" sin medoll i skönhetssalongen de senste två timmarna, har visst blivit av sin sminkning :O
Så se upp! Jag tänker inte spara fören jag går säker hehe. Fast jag ser faktikst inte så farlig ut utan, eller vad tycker ni? Är ju värre för de som har "mycket", så det syns tydligt utan xD
2012-01-28
 15:58:19

"Karriär"

Funderar på om jag ska köpa "karriär"...149 SDs är rätt bra pris, men den var faktisk gratis innan för Royalty...
Har säkert spenderat över 800 IRL kronor under min tid på Stardoll.  (drygt 468 kr för att bli Royalty, vilket jag blev i maj 2011)
- Visst vi som betalar, får väll skylla sig själv att vi väljer att göra det. Men jag kan tycka att vi faktiskt borde få något mera än en "silvrig ram" kanske?
...samma gäller med de trista starpointsbelöningarna. Vem vill ha en ful damsugare? ;O vad ska man liksom ha den till? De som har "mycket" starpoints har ju kämpat för att få dem, då borde de faktiskt belönas lite mera...
Hög starpoints-nivå kan ju faktiskt alla nå, vare sig man betlar IRL pengar eller ej!
2012-01-28
 12:48:21

10 saker ni inte visste om mig ;) (IRL)

1. Jag är vegetarian

- och nej, som alla alltid frågar, så är det inte för hela familjen är det, eller för att jag tror på någon särskil religion O_o Jag har valt detta helt själv.

2. Jag gillar princip bara "choklad" när det gäller godis

3. Jag har 4 hål i öronen, men vill nu ta 3 till så förhoppningsvis blir det så ;)

4. Jag är sämst på allt som har med "bollsport" att göra... (vilken tur att vi har redskaps-grejs sitället nu på idrotten, för vig är jag)

5. Jag har gått runt osminkad de 2 senaste dagarna i skolan ;)

6. Jag fyller snart år! ;D

7. Jag klär mig oftast ganska svart o tråkigt :O (Lillelilleskutt klär sig bättre än Lily i IRL)

8. Jag är väldigt tråkig i IRL och inte alls särskilt social. T.ex om någon frågar "vilken är din favorit-film eller favorit-musik" säger jag alltid "hmm vet inte, vilken är din då?"

Ytterst tråkigt svar, men sådan är jag.

9. Har nog alltid varit ganska blyg, och inte haft världens bästa självförtroende, vilken säkert ha påverkat varför jag inte är personen som går fram och hälsar och pratar med alla...

10. Ibland känns mitt liv superbra! Andra dagar lite mindre bra, men så är det väll för alla?

Ibland tror jag det låter som om jag är "ledsen" 24/7, men det är inte sant! Sriver bara av på bloggen mig lite ibland.

2012-01-28
 12:03:26

^.^

Den första som kommentera här vinner en hemlig paket! ;D

Lycka till ^^

AVSLUTAD, vinner BELLA-145
2012-01-27
 22:00:43

Hjärta

Alla har fått ett fint glatt hjärta!
2012-01-27
 13:45:17

Förintelsens minnesdag

Idag den 27/1 är det  Förintelsens minnesdag. Vår lärare läste upp en jätte fin dagbokstext från en tidning,
på SO lektionen. Jag måste säga att det var knäpptyst vilket det nästan aldrig i vanliga fall är. Ingen höll
på med mobiler osv.

Det som hände är verkligen fruktansvärt, tänk att man kan hata andra människor så mycket att man önskar dem döden, fast man inte ens känner dem? Alla fördomar och åsikter som finns pga utseènde eller religion, det är så onödigt. Kan vi inte bara älska  och acceptera varandra precis som vi är? Oavsett tro, utseènde läggning, osv.

Sen förstår jag om man kan "tycka om" alla människor. Vi är olika, har olika intressen tycker olika saker är viktiga osv. Men bara för att man är "emot" någon särskilt inom en religion, måste det inte betyda att alla inom den religionen är/tycker så.
Döm inte alla efter en!
2012-01-26
 21:19:26

Min nya Le keps

Eftersom jag fått extra Stardollars, så köpte jag denna LE keps från andra kollektionen i bazaaren
2012-01-26
 21:17:34

150 miljoner medlemmar ^^

Woow! Loggade in och kunde inte fatta varför jag plötsligt hade så mycket Stardollars och Starcoints. Trodde först jag hade sålt något, men nej så var det inte.
Alla medlemmar ha fått 150 starcoints, och de som är superstar har även fått 150 SDs! ;D
För idag firar vi att vi är 150 medlemmar ^^
Dock kan man undra hur många "aktiva" vi är, finns ju rätt många fake-dolls x)
2012-01-26
 19:21:45

Nya DOREE

Woow! Nya DOREE! Sa jag inte häromdagen att jag ville ha mörkblå, nu finns den! ;D
Även en skitsnygg cerise, som jag totalt älskar - måste värkligen köpa dem!

Ochs en har Stardoll insett att det borde göra en ny design nu kanske? I alla fall är det inte den gamla vanliga tjejen på framsidan,  utan lite variation denna gång ;)
2012-01-26
 19:04:52

Alla-hjärtans-dag-passet

Who! Nu är Jag Superstar igen :D
Köpte det nya Valentine passet idag, för 80 kr ;)
Tycker dock inte de 10 gåvorna vad speciellt roliga, men 333 SDS och 333 starcoints är det inget fel på ^^
2012-01-25
 21:25:14

Tips eller ideèr om vad jag bör blogga om?

När det inte händer något nytt på Stardoll, bli ofta bloggandet lite segt. Jag vet inte vad jag ska blogga om, så jag tänkte fråga er,


- Vad vill ni läsa om?

Själv är jag ingen vidare bra på outfits eller sminkningar,

men om det är det ni önskar läsa om, får jag väll helt enkelt sta och kärpa till mig, och fixa det ;)




Samma outfit dag ut och dag in - orkar helt enkelt inte byta eftersom jag är en typisk

latmask x)


2012-01-25
 21:15:58

REA

Idag har det väll inte hänt särrskilt mycket på Stardoll...Inga nya mejl eller funktioner.
Köpte en "äppel-väska" från Evril Panda för endast 20 starcoints, samt lite annat - REA är ju alltid REA.
Så passa på att fynda lite ni med! ;)
2012-01-24
 22:35:58

Barbie fynd!

Dagensköp är ett brunt "Barbie" bläte som jag fyndade i bazaaren för 40 starcoints! ;)
Hade tänkt mig att buda 500 starcoints för det i en budgivning, men nu behövs det visst inte xD
Räknade efter, har har bara runt 10 plagg kvar av Babie jag behöver för att ha en hel kollektion!
2012-01-24
 21:59:26

Dot Valentin-kollektion ;)

Tror  min dator börjar bli lite gammal...idag kunde jag av någon andledning inte logga in, fast jag skrev in rätt lösen osv. flera gånger :O Så jag gick och la mig och sov typ 3 timmar istället, och efter det pluggade inför engelska-provet & nu äntligen loggar jag in på Stardoll. Nu fungerar datorn hur bra som helst, som om inget har hänt, men kör ändå mac just nu eftersom den är definitivt snabbare.

Iaf. Nu har det dykt upp en "Valentin kollektion" av Dot, riktigt snygg design och faktiskt ganska billiga prylar. Ska köpa massa sen när jag blir Superstar, för just nu har jag inte många Stardollars x)


Vad tycker ni om kollektionen, HISS or DISS?



2012-01-23
 19:02:38

Ny suite

Har gjort om min suite lite, så nu ser den inte lika stökig ut som innan. Ska dock småfila liiite till ;)
Nu fick jag även användning av alla gratissaker, som jag inte visste vad jag skulle göra med innan.
inspiration från Tussann.
2012-01-23
 15:06:52

En glad Lily

Nu dom senaste dagarna har det dykt upp många fler kommentarer än vanligt, vilket är superkul!
Jag läser alla, och försöker svara på dem med frågor med ett "sv" i kommentars-fältet.





Hehe, denna snygga "hatten" som jag kallar den passar suuuper!
Bästa gratissaken på länge¨^




2012-01-22
 20:54:53

Gammal bild


Känner ni igen mig? Själv kan jag inte ens fatta att jag har sett ut så :O

2012-01-22
 20:32:04

IRL


Halvnöjd med naglarna,  det är alltid svårare att måla med svart. Blir alltid massa utanför osv.
Tyvärr är det väldigt svårt att ta en bra bild eftersom det är så "smått", men här är iaf
2012-01-22
 17:49:03

Dags för att fixa naglarna ^^

Idag har jag försökt fixa min IRL blogg som bara den. Dessutom måste jag plugga franska - har dubbel-läxa O_o
Men nu ska jag fixa mina naglar (IRL) - kanske visar upp en bild senare ifall naglarna blir bra xD
Ni få ha det bra ^^
Edit:
Halvnöjd, det är alltid svårare att måla med svart, fast just svart bli väldigt snyggt som bakgrund.  Tvärr är det väldigt svårt att ta en bra bild när det är så "smått" - men här är iaf. två "försök"



2012-01-22
 16:55:07

Syns den?

Kan ni se den nya bakgrunden? Jag har sparat men kan själv inte se den ;O
2012-01-21
 17:46:25

Dagens fråga

Många börjar komma upp i en väldigt hög starpoints-nivå nu, se bara friend94 hela 18150 starpoints! ;O
Jag har bara sett starpointsbelöningarna till 17.000,  resten är en stor hemlighet om de ens finns :P

Men tycker inte ni att de som har över 17.000 borde få någon riktigt unik frisyr? Det är ju inte precis alla som  når över 17.000 starpoints under sin tid på StardollxD


Själv tror jag inte jag kommer vara kvar så länge. Låt oss säga att jag når 10.000 när detta året är slut, och efter det måste jag spela runt 2 år till. Har antagligen tappat intresset vid den tiden :/


Hur länge tror ni att ni är kvar?

2012-01-21
 16:44:57

Tingeling Halloween Couture Shop




(September 2010)


(Oktober 2009)


Jag ska försöka börja samla Halloween Couture Shop, precis så som jag samlar på Mortal Kiss. Finns både starcoints och SDs plagg, vilket gör det enklare.


Så säg gärna till ifall du säljer, eller vet någon annan som gör det! (nu när jag är non-ss är jag mest ute efter starcoints plagg)

2012-01-21
 15:37:55

__Barbie.Girl__

Man blir verkligen ledsen av att veta att mobbning fortfarande (även) existerar på Stardoll.
__Barbie.Girl__ skrev en jätte fin press om sin kompis som tydligen blir mobbad D:



Tråkigt att alla inte tog del av Carzi's värdefulla inlägg om just mobbning.





2012-01-20
 20:45:21

Dagens fråga - vinn en trana

Vad är detta för klänning?

Alla som svarar rätt vinner en grön eller lila papperstrana, skriv i kommentaren vilken färg du skulle vilja ha!





Jag skickar fåglarna när jag har blivit Superstar igen, d.v.s troligen om 16 dagar




AVSLUTAD!  Rätt svar 2, en Young Hollywood!


Har skickat alla tranor nu ;)

 

2012-01-20
 20:07:02

Stylning by me

Jag gjorde en ny styling på mig med mina Mortal Kiss plagg. Tyvärr fick inte alla plats på klädhängaren, men jag får väll ta o fixa en till senare.
Gör egentligen inte stylningarna för att jag brukar styla lillelilleskutt.  Utan mest för att jag gillar att ha olika sparade bilder på mig genom tiderna. Kan vara kul att kolla på om senare i framtiden ;)
- Javisst, man borde kanske använda kameran och albumet för att bespara pengar? Men grejen är den att jag inte gillar att ha "kort" eller bilder på mig i ablumet frå olika tider. och sen är jag för lat för att fixa :P
2012-01-19
 20:45:35

Jag har sååå  tråkigt...är så trött, - skoltrött - sover för lite. Terminen har precis börjat och lärarna
är inte precis lugna med läxorna. Tvärtom, ger oss massor be oss skriva upp i våra kalendrar när de olika proven o testen ska vara.

Hmm har väll inte hänt något särskilt på Stardoll idag? Har köpt ett par Mortal kiss skor *väldigt intressant*


Tack smileestef som sålde dem.

Och tack till alla som ens orkar läsa min blogg. Jag vet den är lite speciell - det är inte precis alla som skriver om sina IRL tankar på Stardoll-blogg. Jag måste bara få skriva av mig ibland, för då känns allt så mycket bättre. Men ja, hoppas ni står ut ändå. Ni är underbara ska ni veta, ni betyder massor! 

2012-01-18
 19:15:26

Ett ointressant inlägg xD

När jag bli Superstar igen, om ca 25 dagar kommer jag ha massa av starcoints. Då kommer jag fixa massa med tävlingar här på bloggen, men även köpa massa starcointskläder.
Måste bara orka städa min svit först. kan inte bestämma mig om jag ska sortera allt i kläd, märke, färg, eller modell ordning...-.-'
2012-01-18
 18:34:08

Förbättring av Starplaza

En Förbättring av starplaza, man kan nu t.ex söka efter bestämt pris, välja för Sds eller starcoints, få upp både möbler och kläder av en speciell färg m.m
2012-01-18
 18:24:20

KARRIÄRCENTER

Jag har inte riktigt fattat poängen så rätta mig ifall jag har fel.
Man väljer en stylist, ställer sig i kö. Stylisten stylar en, och man kan sedan köpa outfiten? För att vara stylist måste man vara Royalty?

skriver till mera info senare.
2012-01-17
 18:48:20

ANTIDOTE

Ja, som alla redan har sett kom en ny kollektion av ANTIDOTE ut igår. Med min vanliga otur missade jag den precis som gjorde med förra också -.-'
På bilden ser ni det jag gillade utav kollektionen. Mina favoriter var den blå och den rosa tofsen,
men tyvärr verkade det vara alla andras också D:
Köpte ni något?
2012-01-17
 18:37:40

När kommer det färgglada färger?

Jag tycker verkligen det borde komma nya mer färgglada DOREÈ färger till stardoll! Det bara varit massa ljusa nyanser de i de senste kollektionerna, med undantag från de röda.
Skulle jätte gärna vilja ha en turkos och en mörkblå ;)
2012-01-16
 20:40:13

Dagens fråga - vilken pris borde finnas i nästa tävling?


Har köpt på mig lite plagg jag ska sälja senare när jag Superstar & tjäna en slant extra!
Funderar även på om något plagg ska lottas ut på bloggen i en tävling...?


Kommentera gärna vilken ni tycker bäst om!

2012-01-16
 20:18:33

IRL Tankar från lunchen

OBS! Allt har blogg.se hackar, men kan inte göra mellanrum, därför ser allt osmidigt skrivit ut just nu!
Detta inlägget skrev jag i vid lunch-tid, men kunde tyvärr inte publicera det på bloggen via mobilen...

"Jag sitter i matsalen och försöker att inte höra på  Ys och Js livliga diskussion om längd. A sitter och kollar på sin mobil mendan jag låtsas vara i drömmarnasvärld, fast jag egentligen hör allt.
För mig känns det nog ungefär desamma som en "mullig" tjej, som måste stå ut med att höra hur hennes kompisar
diskuterar hur mycket man ska väga, och hur mycket dem väger, och hur fint det är att vara smal.
De pekar på "C" som går i klassen under och säger "hur kan hon ha skor med klack?" Försöker hon bli längre, eller? Jag tittar långsamt ner på mina stövlar med klack... Försöker jag bli längre? Hmm svaret är nog ja. Föresten är C ändå längre än jag med eller utan utan klackar...
Y berättar om vilka fördelar man har som lång, man har t.ex långa ben & kan lättare göra mål på fotboll, men det kan vara svårt när man är 1,76 att hitta en kille som inte är kortare, men löser sig med tiden babblar hon på.
De babblar vidare om att de alltid varit de längsta i klassen osv. Intressant. Jag är varken 1,76 som Y eller 1,70 som J, så ja, vad ska jag flika in med?
Det var så mycket enklare när man var sisådär 7 år och inte brydde sig ett dugg om utseende! Långa som korta, mulliga eller smala, brunetter eller blondiner. Ingen brydde sig, man var bara en glad lite unge!"
2012-01-15
 14:51:08

Ang. "Gamla Hot Buys kommer tillbaks!"

Vad tycker ni om att gamla Hot buys kommer tillbaka som gratissaker?

Titta bara på dessa väskor från 2007/2008,
helt "glömda" eftersom de inte är märkta med "Hot Buys".

Halsbandet är dock märkt, och går att hitta för ett bra starcoints-pris i bazaaren, för er  som inte laddade ner det det, när halsbandet dök upp som en gratissak för ett tag sen.


Men då kan man fråga sig vad vi egentligen samlar på? Hot buys:en tappar ju helt värde när de dyker upp som gratissaker. Tänk om den välkända Scuba Dress som en gång i tiden var en HB, skulle gå att fixa gratis helt plötsligt! Många skulle nog bli glada, men det skulle inte vara särskilt unikt att äga en längre.
- Så om jag får säga finns det både för - och nackdelar med att gamla kommer tillbaka.




Denna från 2007 går att köpa i starplaza, i butken Fudge för 6 Sd.




Funderar på att börja samla själv lite "smått".
2012-01-14
 21:23:37

Hot buys

Försöker leta upp länkar till gamla hot buys, här är en!
2012-01-14
 15:48:23

Voile Holiday Boutique 2011

Nu kan man sälja Voile Holiday Boutique 2011. Jag missade att köpa, så nu ska jag försöka hitta dessa tre + 2 andra för ett rimligt pris i bazaaren istället.


Själv tycker jag Stardolls egan version var mycket snyggare än IRL, men vad tycker ni?
2012-01-13
 13:52:21

Fredagen den 13:de (IRL)

Jag är verkligen sämst på princip alla bollsporter. Idag skulle vi spela multiboll på idrotten. Det är ett av mitt värsta, eftersom det ingår innebandy, fotboll, basket & djungelboll. Såklar blev jag tvugen att vara "målvakt" två gånger, och ja det gick ingen vidare. Undra om det har något med att det är fredagen den 13:de idag?
Kanske... O_o


Sen blir man kanske inte precis "peppad" av att killarna sitter och skriker "F*n Sara!" "Kan du inte skjuta rakt eller?"
"de är nästan lika pinsamt dåliga när de spelar basket, som fotboll" "Amanda spring då! Va inte så himla långsam"
"Stå inte bara där!" "Ta bollen då!"
Ah, ni fattar. När ska de inse att det kanske vore bättre att peppa laget istället?
2012-01-13
 13:34:23

Vilken ska jag köpa?

Har tyvärr bara råd att köpa en av väskorna, men vilken ska jag välja?
Den högra är från Mortal Kiss & och den vänstra från Barbie, och jag behöver båda till mina samlingar.
Åh! Så svårt att välja! :/
2012-01-12
 20:49:23

Skoltrött

Idag var jag verkligen helt slut efter skolan. Kanske jag lider av järn-brist, vi ska kolla upp det. Iaf. Somnade jag när jag kom hem, och sov i minst 3 timmar.
Föresten tror jag det är rekord om man inte räknar med natten, med att så har besökt mig. Rätt bra,
trodde liksom jag skulle ha minst tre reklam GB-medelande när jag loggade in, som det brukar vara. xD
2012-01-11
 18:58:29

Piercingar

Som ni ser har Lillelillskutt börjat använda Piercingar. Tycker faktiskt det blev riktigt snyggt, så jag lär ha kvar dem ett tag.
2012-01-11
 18:48:42

Mejl

Idag fick vvi på Stardoll detta mejl.  Precis som "Evril Panda" har nu pretty in Love fått en förnyad butik.
2012-01-10
 19:52:03

Sminkning på PinkAlma




PinkAlma skickade en söt kommentar och frågade om jag kunde göra en sminkning på henne. Och javisst kan jag det, här är den ^^ Bytte för skojs skull även frisyr & hårfärg xD

2012-01-10
 15:45:51

starpoints-nivå 6000 projekt del 1


Klicka här för att besöka pingvinen100



Klicka här för att besöka Emmysi11



Klicka här för att besöka Josefine_123



Klika här för att besöka Justinlover28


Klika här för att besöka GJ_D




Fler som vill anmäla sig? Bara kommentera detta inlägget ;)
(Behöver dock vara minst 3 styken till för att jag ska påbörja en ny del)

2012-01-10
 15:35:14

Dagens shopping ^^




Dagens shopping i bazaaren blev tre styken ELLE plagg.

1. ELLE Gold Dot top
2. ELLE Teal Worn In Tank
3. ELLE Pop Tribal Crop Blouse

Tror jag ska behålla 1:an & 3:an och sedan sälja 2:an när jag väl bli Superstar igen :D
2012-01-09
 19:13:50

Läsare tipsar

Har ni sett? I stardolls automtatiska mejl, som alla nya medlemmar få har Svea lyckats skriva "gärsbok" istället för "gästbok"

-  detta ville Pingvinen100 medela.
2012-01-09
 19:05:30

Sminkning made by foki2134




Smikning på mig av foki2134 ;)
2012-01-09
 17:56:30

Vinnare av vinter mini-krysset!

Rätta svaren på vinter mini-krysset är:

Fråga 1.
Svar: X. 10 stycken Hot Buys kommer ut varje månad. (dock var det ett undantag för december)

Fråga 2.
Svar: 2. Klänningen finns i VOILE

Fråga 3
Svar: 1. Carzi bloggar på StardollZerosv.blogg.se

Fråga 4.
Svar: X. Medoza skapade bloggen med Deasoline

Fråga 5.
Svar: 1 & X. Penhouse ordinarie pris är 199 SD, men eftersom stardoll gav ut ett "erbjudande" så har många svarat X 149 SDs vilket man har fått rätt för också.

Fråga 6
Svar: 1. Tussann äger klubben AbsolutSwe med över 8000 medlemmar

Fråga 7
svar: X. Jackan är en En Hot buys

Fråga 8.
Svar: 2. På bilden syns Idiix

Fråga 9
Svar: 1. Det finns 18 stycken HairColor brukar i Starplaza


Vinnare är Didilina10!
Grattis!







2012-01-09
 17:23:32

Nya skor + armband

simonsamm1990 sålde två efterlängtade Mortal kiss prylar till mig ;)
Lite skumt för hon ville först ha 150 SC & 250 SC, men ändrade sedan till att hon ville ha 250 & 350 ;O
Sa givetvis till, så vi gjorde någon slags ny "deal", men ändå lite missnöjd.




Iaf. Glad att de nu finns i min samling ;)
2012-01-09
 13:17:56

Jija3

Fick en liten chock idag när jag loggade in på Stardoll. Haden fått en nytt GB inlägg...från jija3.

 

"hej lily, minns du att jag lovade säga till innan ja slötade?, ska iaf slöta nu, känns som de e rätt tid för mej...om du vill veta vrf så står de i min press....men kmr sakna dejj göllunge :33...bajjbajj :33"



Sen läste jag hennes press...

 

 

"HEJDÅ alla mina fina underbara sAxiga galna awesome vänner…

Slötar SD nu….kmr kanske logga in ibland..men vi får se hur de blir me de…

De har tagit 3 år för mej att inse att man inte kan leva genom SD…klart jag har levt..men jag har missat mkt i mitt liv…jag har fått väldigt mkt från sd också …men vet ni vad …den tiden kommer inte räknas …nu ska jag satsa på höga betyg i skolan, det är de som räknas!

Det som är synd är att jag kommer tappa kontakten med alla er…

Men de har också lärt mej att man kan vara underbar på insidan oavsett hur man ser ut, de underbara me de är att jag älskar er fast än jag aldrig har träffat er …hur coolt är inte de?

Jag kom på hemligheten.. ;)…vi får väll se när ni gör de… den dagen ni gör de …. Så ses vi kanske i verkligheten ngn gång… vem vet? :D…. men fram till dess.. stanna på sd o ha de bara otroligt jävla awesome! :D

Ps. älskar låten..fast den inte existerar… I am no angel I am no imperfections too that´s why I love u............................."


Känns faktiskt väldigt tungt. Trodde inte det skulle vara så jobbigt eftersom vi inte har "hängt" på sistone...Men plötsligt kom jag ihåg allt vi gjort. Bloggat, Chattat, haft frågestund, passat varandras dockor osv. Jija är nog den vän jag har haft närmast.

Jag vill påpeka att jag inte är personen som kommer böna och be för att hon ska komma tillbaka. Jag menar vem vill gå ut skolan med dåliga betyg? Är stardoll viktigare än IRL? Knappast. Om hon känner att hon vill satsa ännu mera på skolan, och inte hinner med Stardoll gör hon verkligen rätt val.




Jija genom tiderna ;)


2012-01-08
 22:27:11

Olika priser?


Olika priser på Superstar/stardollar om man köper via Stardoll eller facebook. Facebook något dyrare, men där kan man då välja att t.ex bara köpa SS för en vecka.

2012-01-08
 18:12:17

Dags att bli non-ss för en månad ;)

Mitt superstar går ut om 3 dar, och jag tror faktiskt jag inte ska köpa nytt fören det kommer något "erbjudande". Antagligen någon gång i februari vid sportlovet eller alla-hjärtans-dag. Tror jag har varit superstar i ett stäck i nästan ett helt år...? Iaf, var det så länge sen jag var non-ss att inte minns det xD
Har funderat lite på "vad man egentligen tjänar som SS". Nu när alla kan använda Stardollars, så är det faktisk bara bazaaren jag egentligen betalar IRL pengar för. Superstar frissorna, munnarna & ögonen är inte riktigt i min smak, så de använder jag nästan aldrig.



Thihi vilken är snyggast? SS-frissan eller den fägglada peruken?
2012-01-08
 13:19:04

Ovanlig tröja

Denna tröja har jag aldrig sett tidigare i bazaaren...
Ville verkligen ha den, men 218 Sds för ett plagg som inte ens är limited?
Hoppas jag hittar den igen liite billigare, då ska ja verkligen slå till.

2012-01-08
 12:55:11

Alla blev inte av med gratisplaggen?

Vi som var online när plötsligt massa färgglada gratissaker i starplaza dök upp, blev förstås väldigt glada!
Efteråt fick vi veta att detta berodde på ett "tekniskt fel" och att stardoll varit taskiga och raderat plaggen från alla som hann köpa dem. Dock fanns det ett undantag, nämligen sara_slim!
Av någon andledning fick hon behålla plaggen :o



2012-01-07
 22:49:36

[email protected]

Om ni vill tipsa om något till bloggen, så kan ni skicka ett mejl till [email protected]

Det kan t.ex vara outfits, sminkningar, missar eller annat som ni tycker borde visas på bloggen ;)
Är det inga bilder, så räcker det att adda mig i chatten eller skriva en kommentar i min gästbok.

2012-01-07
 20:28:59

Gratissaker har jag i mängder...

Har sjukt mycket "gratis-plagg" i min svit. Det är bl.a plagg man inte kan sälja.
Ingen aning vad jag ska göra med dem. Det vore kanske lite trist att återvinna dem för alltid, men å andra sidan tar de bara massa onödigt plats.
Några tips på vad jag kan göra?
2012-01-07
 15:51:24

Mina nyårsmål 2012

Har inte hunnit skriva upp mina nyårsmål för 2012 här på på bloggen, så jag tänkte ta och göra det nu ;)

Stardoll

* Nå 10.000 starpoints ^^

* Köpa Scuba dress (just nu känns det snarare omöjligt, menmen..)

* Min klubb Lillelilleskutt ska få över 500 medlemmar, och ble mera "aktiv"  (just nu är det 446 medlemmar)

*Bloggen ska utvecklas och bli bättre

*När året är slut vill jag bl.a ha några av dessa plaggen i min garderob:
Både den grå & den Svarta ELLE blazern, DVF svart Bow, DKNY big black wool scarf, Platforms.





IRL

*Börja träna mera så jag får snygga form och bättre kondition

*Tänka mera på skolan, och få ett OK betyg.

*Börja blogga (tyvärr ingen jag kommer ge ut på stardoll till att börja med)

*Bli bättre "på bloggdesign" och lära mig mera om koder, gimp och andra ritprogram.

*Bätter självförtroende och självkänsla (det behöver jag verkligen)

*Försöka att vara glad istället för ledsen & göra året till något bra





Har ni några mål? 

2012-01-06
 17:42:00

Starpoints projekt 6000

Ja då kör vi igång!

Anmäl dig i en kommentar & skriv ifall du vill testa båda eller bara nr 1, eller nr 2.

 
 
2012-01-06
 14:10:00

Starpoints-nivå 6000 ^^


 
Som jag trodde, så hade jag fått två nya frissor idag när jag loggade in ;)
 
 
 
 
2012-01-06
 13:57:00

Dagens köp

Diamentgirl5 sålde denna Mortal Kiss Scarf till mig idag ;)
En sak mindre på min "wish-list" xD
 
 
 
 
2012-01-05
 21:57:00

Städning av 673 plagg

 
Ja, såhär ser min suite ut just nu.
Håller på med en tidig "vårstädning" - som justinlover28 kallar det xD
 
Ska sortera alla mina plagg som är runt 673 st, i "märkesording" istället för färg som jag körde tidigare.
 
Funderar på om jag verkligen ska ha dem i garderoben...? Kanske jag ska fixa ett rum för varje butik istället, såsom andra har med "märkesplagg" som t.ex ELLE, DKNY & LE.
2012-01-05
 18:00:00

Starpoints nivån 6000

Har ni sett? Troligen redan i morgon kommer jag att nå 6000 starpoints-nivån! :D
Har nämligen hmm...ja bjudit några falska vänner till stardoll x)
Dagens fråga,
Tyker ni att jag ska ha ett starpoints-projek denna gången också?
2012-01-04
 21:21:00

Dagens byte ^^

 
 
2012-01-04
 21:08:00

Borta

 
 
Min fina enchanted wedding dress kommer jag nog aldrig få tillbaka...
Lånde ut den till Freymy, men av någon lustig andledning har Stardoll tagit bort den från
Starbazaaren så att hon inte kan sälja tillbaks den D:
 
Synd, för det var en av mina favorit klännningar, som jag värderade  högt.
2012-01-04
 20:55:48

Mejl

2012-01-04
 20:54:00

Dagens köp - ett par hot buys ögonfransar

Idag är jag väldigt nöjd över mina HB ögonfransar jag köpte i starbazaaren ;)
De är från 2009, och jag har velat ha dem jätte länge!
 
Ps. Bild 1 är lånad från google!
2012-01-03
 20:45:00

Another world & Wild Candy är tillbaks^^

Skulle just skriva ett inlägg om att en våning i "another world" och två stycken av "wild Candy" har
blivit tömda i starplaza. Dock ser jag nu att de har kommit tillbaka ^^
Iaf, köpte alla dessa i bazaaren igår:
2012-01-03
 20:37:00

Mejl

2012-01-01
 19:22:00

XFashion-LoverX

XFashion-LoverX gör skitsnygga peruker, som består av 5 delar.
En del kostar mellan 13-14 SD, och vill man ha hela peruken blir det 66 SDs.
Hon säljer även andra snygga designer, både för SDs & starcoints!
- det bara att kontakta henne i henns gästbok!