2014-02-04
 22:58:54

Bloggpaus

Som alla redan har fattat så har jag börjat på en hederlig bloggpaus.
En stardollpaus för den delen också. Varför? Jo för att allt är uppochned just nu,
och det har varit det under nästan hela hösten också. Det är segt.
 
Men innan jag lämnar denna bloggen för en tid som inte ens Gud må veta,
tänkte jag bara skriva av mig lite trams som hänger i min hjärna just nu. Ni
får läsa det eller inte. Det är egentligen väldigt ointressant, oviktigt. Menmen.
 
"Jag lever på en hemlig drog, en drog som gör att orkar stiga upp ur sängen varje dag.
Även när tankarna bara flyger iväg på de 3 viktiga proven som ska vara denna
veckan, att min "närmaste" vän troligen inte kommer vara i plugget eftersom hon var sjuk igår,
att E bara kommer hänga med J, Att jag inte passar in, att jag helt ensam,
att jag inte har någon. Så gör denna drog att jag orkar lite till. Det låter helt
sanslöst men det är sant. Jag har levt på denna drogen hela hösten, och 
kommer säkert leva på den året ut.
 
För det finns alltid ett litet hopp efter lycka. Kanske är det denna dagen då
vi kommer ha en liiiten konversation? Kanske är det den dagen du kommer förklara något
för mig som jag knappt fattar något ut av? Kanske är det dagen jag råkar få dansa
med dig på idrotten? Kanske är det den dagen våra blickar
kommer mötas? Man vet aldrig, eftersom framtiden är mystisk; obestämd.
Men den ger också hopp. När livet känns tungt.
 
Om 9 dagar fyller jag 16 år. Det finns oändligt med saker jag skulle vilja
ha; kläder, skor, smink, ny iphone och massa annat, sånt man aldrig kan få nog ut av.
Snabb lycka för ett litet tag. Men högst upp på listan står egentligen bara två
saker; Lycka och kärlek. Men tyvärr kan inte det köpas för pengar.