2012-05-31
 19:27:42

Chatt/Party

chatten är visst uppdaterad. Ser dock ingen ändring o:


Men Partyn har

aldrig varit min grej precis. Gick oftare på partyn förr, men sen slutade många av mina vänner, och jag har faktiskt inte lust att träffa "nya" just genom partyn...

Btw. Chatten/Party finns nu under fliken "klubbar och vänner"


Går ni ofta på Partyn? (:

2012-05-31
 19:18:32

Film Theory Bolly Wood


Känns lite ensamt med kläder?




Hmm...jag tycker faktiskt måga kläderna är för överdrivna för att att ha på sig till vardags.

Visst, det kan vara snyggt med något som "sticker ut" om man vill likna någon miljö som passar, eller vill likna någon särskil person.

T.ex att ha "balklänning" på sig innomhus i ett rum som är inrett med köksbord
och stolar tycker inte jag är passande.

Lägg märke till att kollektionen faktiskt har två outfiter för killar denna gången!
2012-05-30
 21:48:25

Lätt att bli hackad nuförtiden?




Jag vill inte skrämma er, men nu är det 1 person till som har blivit "hux flux" hackad!
Förra veckan var det en anna tjej, och idag ytterligare en, skitläskigt jue! :S

Stardoll nekar som vanligt till "hackningen" och säger att man inte ska ge ut sitt lösen - att det är enda sättet att bli hackad. (eller om man byter till någon annas e-post)

Kan inte tänka mig hur det skulle vara att bli hackad, om någon skulle hacka mig skulle de få rätt bra med
pengar om de nu tog alla mina RARE's...Och kunna förstöra allt jag har byggt upp, det handlar ju egentligen inte
bara om värdefulla plagg, utan typ alla starpoints, profil osv. Usch vill inte ens tänka tanken.

Bytte iaf. lösenord, vilket jag inte har gjort på länge. Dock tvivlar jag på att det blir mycket säkrare
för att man byter lösen varannan dag, menmen...
så nu har jag spärr i 48 timmar, men det spelar ändå ingen roll eftersom min Bazaaren ändå inte fungerar.

2012-05-30
 21:18:55

30/5



Haha, jag grymt sugen på att köpa denna outfiten, eller i alla fall klänningen!
Fast jag kommer typ aldrig använda den, den känns inte så vardaglig precis xP

 Vet att jag har frågat flera stycken om jag skulle kunna köpa deras, utan att veta att den faktiskt finns
i Starplaza, snacka om noll koll!

Btw. Känns som om bloggen varit ganska död på sistone? Tycker faktiskt hela Stardoll-världen har varit
det...inget kul händer!

Ta inte detta personligt, men känns faktiskt som alla gamla vaänner har slutat. Okej, jag ska
inte säga alla, men ja många dem. Antar att de tappade intresset, hittade något annan kul, betsämde
sig för att leva in real life ect.


Vad tycker ni om dagens Stardoll?





2012-05-29
 21:27:50

!!!

OMG! Andra kollektionen av Young Hollywood går nu att sälja!!
Letar som en galning efter alla dessa plaggen på bilden ovan, så om ni ser någon som säljer dem
(mest intresserad av kläderna), så får ni gärna tipsa mig!

Vill asgärna ha den där blåa blusen samt shortsen, den gula klänningen och peruken! :D
Eftersom mitt minne är så kort, kryssar jag alla jag har köpt ^
2012-05-29
 16:09:51

Tjäna 10 Stardollars!




Vi fick även ett mejl om att man nu kan tjäna 10 SD's genom att ladda ner "Stardoll Acces" till sin mobil!
Har sjäv inte lyckats att ladda ner appen, men vad jag har hört så var den ingen "hiss" precis...


Jaja, ska nog själv försöka ladda ner den ännu en gång, och sen typ slänga appen om den nu är trökig. 10 SD's är ju alltid 10 SD's xD

2012-05-29
 16:04:04

Erbjudande



För Superstars finns det nu ett erbjudande där man får 30 % extra stardollars om man köper mera Stardollars.
 Erbjudandet gäller från den 28 till den 21 maj.


2012-05-29
 15:57:14

Naglar ^



Hej!

Idag när jag skulle köpa ett nytt nagellack upptäckte jag att man kunde blanda!?

Jag visste ju att man kunde köpa med "möster", men inte att det fanns en gul som man kan ha över alla! :D



Hehe köpte några dekorationer också, dock så glömde jag visst att jag inte kan ändra naglarna eftersom jag inte
är ss och ändå vill behålla mitt utseende! D:




2012-05-28
 21:43:35

Hot Buys klänning till sommaren ^

Nu har Hot Buys klänningen jag gillade dykt upp i Starplaza.
Tycker den passar jätte bra till min nya frisyr. Väldigt flickig och somrig med
alla blommorna!

Hmm...jag brukar köpa dyra "RARE'S", men när det gäller Hot Buys i Starplaza
är jag rätt snål :P  24 SD's är ju nästan en 1/4 av en månads-växling...
2012-05-27
 17:19:35

Dagens fråga

2012-05-27
 13:50:46

27/5

Hej Sweethearts!

Loggade in på Stardoll lite snabbt, eftersom jag måste fixa en del grejer

eftersom att mitt superstartar tar slut idag. Och jag ska försöka klara mig utan fram till sommarlovet.


Men det är så typiskt, precis när jag ändrat "mun" så råkar det vara en som är just för superstar. Brukar aldrig använda ss frisyrerna/munnarna/ögonen i vanliga fall, fast jag har tillgång till dem


Slutsatsen: Jag kommer inte kunna "spara om" min MeDoll om skönhetssalongen, om jag vill behålla munnen.


Btw. Köpte två snygga plagg i StarBazaaren tidigare idag,

från min favorit butik Tingeling.



2012-05-26
 14:11:49

Mystiska smycken?

 

UPD. kl 15.14

Fick veta att dem finns i Splendid, butiken med smycken helt enkelt. Dock hade Stardoll inte lagt upp dem ännu när jag kollade för någon dag sedan. (var online precis när smyckerna dök upp)

Vi har fortfarande inte fått svar på varför det finns mystiska masker/ögnfransar/smycken under "nytt" i Starplaza, väll? Hittar själv inte till butiken, kanske den ät gömd? Hahaha rätta mig
om jag har missat något, kanske bara jag som är blind igen.




2012-05-26
 14:05:36

En miss?



En Miss? Haha vet inte, men varför är det REA på ett plagg i Velvet Orchid?
Verkar ju lite konstigt om det bara är ett par byxor som ska fösvinna ur butiken.
Det verkar som om tillräckligt många har köpt dem, så det har hamnat på "populära" listan!




2012-05-25
 20:47:30

Glamour i Starplaza

Nu finns även butiken Glamour med inredning, även i Starplaza! Har tidigare bara funnit i suiteshopen.

2012-05-25
 20:42:44

My wish-list Young Hollywood - second collection

2012-05-25
 19:25:50

Man får Starpointsen derekt när man gör uppgifterna!

2012-05-24
 22:54:19

FB erbjudande - Gift-o-meter

Wiiiho! Ännu ett erbjudande. En gift-o-meter, som alla som "gillar"

Stardoll på FB får ta del ut av.


Hoppas jag gjorde rätt denna gångentwitter-grejen misslyckades jag ju med!


Ps. Har ni också ett "Stardoll-FB-konto" ? Ett konto som tillhör endast din medoll och Stardoll typ. Då kan ni adda mig, Lily Laia som är mitt konto som tillhör Lillelilleskutt (:

 

2012-05-24
 22:43:51

Sommarpasset!

Så var sommarpasset här! Bara jag som tycker att det dök upp ovanligt tidigt? Haha, fast jag kan inte tänka mig att det snart är juni heller för den delen!? Så min tidsräkning stämmer väll inte precis.


Ang. Passet så tycker jag Stardoll faktiskt har misslyckats med ”gåvorna” denna gången. Men ett + är att de har höjt så man får 400 SD’s istället för 333!


Kommer troligen inte kunna klara att inte köpa passet,

har köpt det varje år, hehe!


Men vettetusan om det inte var typ andra gången jag blev ss sommaren 2010?  Minns inte exakt. men ,vet bara att jag som 12-åring var överlycklig för att jag äntlgen hade så mycket pengar och kunde köpa massa superstars-varor och använda StarBazaaren. Minnen, minnen, haha!



Ska ni köpa passet? (:

2012-05-24
 22:08:05

Dålig uppdatering

 

 

Hej Hej,

jag vet inte om jag ska försöka dra en ursäkt som alla andra bloggerskor verkar göra, om varför jag inte har uppdaterat lika mycket som vanligt?


Svaret är ganska enkelt, när solen kikar fram är jag ute, tränar, träffar kompisar, shoppar, solar och helt enkelt gör annat in real life, istället för att hänga framför datorn. Och jag märker att jag mår bra av det, jag vill inte sitta innan och glo på en datorskärm i 4-6 timmar.


Dessutom är det sista veckorna i skolan, vilket betyder att man borde visa sin bästa sida, right?


Nu ska jag försöka att inte hänga här mer än max 2 timmar typ. Känns faktiskt jätte bra!

Live in real life girls!


Btw. Det är inte alltid jag loggar ut från Stardoll - så även om jag syns online betyder inte det att jag sitter och gör nothing, och typ ignorerar alla som skriver till mig xD

 

 

2012-05-23
 19:37:05

Dagens shopping på REAN


Nu är det 50 % REA i Young Hollywood & identiTEE!
Rena fällan, om man nu vill spara...xD

Tänkte visa det jag köpte; Young Hollywood Rean passar ju mig utmärk som typ

försöker samla (:


Köpte ni något? (:

2012-05-22
 21:17:10

Wild Candy

UPD. 23/5 kl 18:43


Haha jag är typ blind, står ju StarDesign rätt tydligt på alla bilderna. Dessutom fick jag visst veta att dett var någon slags tävling, som jag inte hade någon aning om O.o Typiskt jag att inte hänga med. Tycker inte precis som dem mera, men jag har liite mera förståelser nu, xD



allihopa! Som ni ser har det dykt upp en ny fyrasidorskollektion av av Wild candy i starplaza. Nu låter jag verkligen jätte trist och negativ, men allvarligt? Hallå!? Alla plaggen ser ut som sådana man kan designar själv i StarDesign ju! *Och det finns det gott om i Bazaaren*


Säg mig, vem skulle vilja gå runt med denna blåa kjol med motivet som ska föreställa en kanin? Över min döda kropp, tack. *överdrivet*





2012-05-22
 20:36:43

Eurovision Song Contest


Nu har tävlingen Eurovision Song Contest omröstningen börjat!

Vår svenska finalist är judy_cage2, hoppas det går bra för henne ! :D


Själv gillade jag venessa69's kollage! Haha ser ut som värsa "drömlandet", vilket I love! wiihoo!



Vem ska ni rösta på? Och vem tror ni vinner?

2012-05-22
 09:47:00

Vinnaren av tävlingen med interior:et!

Vinnaren är mandelia!

Grattis! Rätt svar är att Callie.Stardoll är 31 år gammal. Har skickat Interior 5 till dig (:



Haha orkade inte göra en misslyckad video denna gången, men jag har lottat som vanligt! xP

2012-05-21
 22:27:13

Party borta - chatt = nytt

Party har försvunnit och blivit ersatt av namnet "chatt". Även bilderna där man skapar chatt byttes ut eför någon dag sedan. Personligen tycker jag "party" var ett bättre namn, chatt passar inte lika bra!

2012-05-21
 22:15:09

Riviera's nya badmodekollektion

Riviera's nya badmodekollektion, hade lika gärna kunnat varit maj's Hot Buys! Många av plaggen var faktiskt jätte snygga! Själv ogillade jag ju maj's Hot Buys stort, så jag hade inet haft något emot om det hade tvärtom. Lite värde är aldrig fel.

Lite synd att bara att typ inget var för starcoins. Några väskor och örhängen, men ingen klädesplagg! Tänkt på non-ss...
2012-05-21
 20:16:36

Löshår

Jag stör mig otroligt mycket på att man inte kan ha vilka ögonfransar som helst, utan att det ser
helt sjukt ut!
Jag satt uppe till kl. 12 igår för att fixa "löshår". Men är ändå inte alls nöljd. Ser ju helt fail ut!
AHHHHA! Känner jag att borde mejla stardoll & tipsa om att man borde kunna dölja smycken som hamnar precis på frisyren!
2012-05-21
 13:34:09

jag vill ut!

yay! 25 dagar kvar i skola, så jävla gött! Solen skiner och jag sitter inne på dagens trista svenska lektion...aja ska blogga mera vettigt senare.
2012-05-19
 22:14:49

Wiiiho, Dagens byte ^^

Medollen till höger är Melooon1!

YAY! Jag har nu en DKNY berret också! :D

Men visst är den sjukt lik kända Knitted Berret?

Fromen är ju likadan + färgen. Möjligen att sömmen är lite annorlunda + att DKNY mössan har

en DKNY logga.


Funderar på om jag ska byta ut den mot denna berret istället;


Kan inte välja vilken som är snyggast, haha!

2012-05-19
 17:53:33

Lillelilleskutt's Magazine

Jag är ärligt talat väldigt sugen på att starta upp en egen tidning!


Fick inspireration av tidningen Stardollangelsa gjorde samt lite från Stardollzerovs.

 

Så vad tycker ni? Borde jag fixa en egen tidning som ska komma ut 1 eller 2 gånger per månad? Kommer även behöva vissa "modeller" m.m


Blir tyvärr ingen man kan bläddra till att börja med, eftersom jag tyvärr inte är så proffsig, x3

2012-05-19
 16:15:00

Starpoints-projekt del 2 (La till bilderna från del 1 också!)

2012-05-19
 09:55:00

19/5 Dagens outfit

Dagens outfit

Hot Buys jacket från Bonjour Bizou

Tube Top från Fallen Angel

Leggings från Stylein

Platforms från Archive


Btw. ska avsluta tävlingen senare idag, eller i morgon om jag inte får till det. Samma gäller med starpoints-projektet.



UPD. Tävlingen avslutas något senare, när jag hinner!

2012-05-19
 08:03:00

Frågestund hos Svea.Stardoll

(Bilden lånad från hennes inlägg)


Har ni sett svea.stardoll's blogg-inlägg?

Man kan nu fram till den 20 maj skicka frågor till henne, som hon svarar på i en intervju! Det får vara allt från "Personliga" frågor till hur det är att vara den officiella dockan för Sverige (: Ni hittar hennes blogg-inlägg hääär!

2012-05-19
 00:23:27

Exakt 23 minuter över midnatt



Jag vet att jag har sagt det tidigare, men säger det igen. Jag avskyr verkligen förfrågningar med "reklam" eller annat oseriöst som t.ex den på bilden ovan till vänster. Varför skulle jag köpa en random person jag aldrig har snackat med 12 månaders superstar hux flux?

Sen får jag även jätte söta förfrågningar som t.ex den Alma har skickat. Känns trist att det finns personer som verkligen vill bli ens vän på riktigt, som måste vänta för att det finns så många andra som spammar min inkorg med annat skit.

Kanske borde bestämma "regler" om vilka jag ska accetera och ej, men det känns lite dumt att skriva; "jag accepterar bara Superstas och Royaltys" "eller bara om du har över 1500 starpoints", eftersom varje person faktiskt är unik. Många Roylatys/superstars bombar ju t.ex  en med reklam i chatten så fort man loggar in, medan vissa non-ss är hur treviga som helst. Så att välja vänner efter "status" känns inte heller rätt.


Jaja klockan är ca 20 minuter över midnatt, borde väll lägga mig. Men är man tonåring så är man, hehe



//Lillelilleskutt



Ps. ev. stavfel, blir så när man är trött!

2012-05-18
 21:01:27

One Piece

Man kan nu säja sina "One Piece" overaller! Själv är jag inte så förtjust i dem personligen, varken IRL eller på Stardoll. Men vissa säljer typ superbilligt, nypriset var 14 SD/st (den med amerikanska flaggan kostade dock 15 SD's)


Hittade flera stycken för mellan 6-8 SD's i StarBazaaren.

(sökte på max 12, och "klickade" flera gånger.)



Tycker ni om One Piece IRL/Stardoll?

 

2012-05-18
 13:54:08

Käderna vill inte passa!



Normal storlek VS gigantisk

Jag stör mig verkligen på att man inte kan "förminska" kläderna. Om man t.ex vill ha kläderna på sina på provdockor, så ser de helt skevt ut om man ändå vill ha provdockorna i normal storlek och inte göra dem gigantiska.

 

2012-05-18
 08:18:00

Men seriöst!? Hur gamla är vi...?


Jag kanske borde skaffa mig en internet pojkvän? Eller varför inte en internet flickvän?

Nej seriöst, hur gamla är vi egentligen? Är inte vi flesta Stardoll-medlemmar liiite mera mogna så vi har kommit förbi åldern där man "frågar chans" eller ja, blir "ihop" med någon "bara sådär" genom t.ex en webbsida sida som stardoll?


Okej, Stardoll kanske inte heller var så seriösa när de la till två nya kategorier "girlfriend & boyfriend" som man kan lägga till sinna "vänner som". Vad vet jag. hmmhmm, man kan ju lägga till flera av sina vänner också, haha nu kommer vissa gå runt med typ 10 som "pojkvänner" liksom ...suck!


Jaja jag borde inte bli förvånad, om ni har varit inne på t.ex Panfu eller Star movie planet, så finns det ju massa sådana där "gör till flickvän/pojkvän" t.o.m "fråga om han/hon vill bli pojkvän/flickvän", så jag ska väll vara glad att det ännu inte finns någon sådan funktion här...



Dagens fråga; Vad tycker ni om detta? Kommer ni lägga till någon/några som flickvän/pojkvän?




2012-05-17
 18:39:17

Man får inte betlat för starcoins-plagg i karriär!

Jag mejlade Stardoll och frågade varför jag inte får några starcoins på de varor jag har sålt i kärriär. Här är deras svar;




Egentligen bryr jag mig inte om "pengarna" eftersom jag stylar för att det är kul! Men att man inte får betlat för starcoins varor känns väldigt egoistiskt!?

Stardoll vill bara att vi medlemmar ska göra reklam för starplaza plagg, och att dem ska tjäna mera på att folk spenderar pengar i Starplaza, det är allt. Tack.


Vi får betala 200 SD's för bara funktionen, och hur många kan har tänkats köpt den? Några tusen medlemmar?


Troligen så är majoriteten av alla varor som säljs i "karriär" för starcoins, vilket stardoll givetvis har räknat ut. Någon mera än jag som "missade" att man inte får 10 % för starcoins-varor innan ni köpte funtionen? Kan ju inte varit skrivit så tydligt precis...


2012-05-17
 18:09:25

Svar på tal - när växer djuren?

Pet-a-porter djuren har redan vuxit klart! Djuren skulle utvecklas 3 gånger totalt. (:

2012-05-17
 17:31:20

Nya dockor på framsidan

Och ja, det har kommitt nya "dockor" på farmsidan där man logga in. Och som typ alla vet, så är det ju den dockan "längst fram" om man får när man går med på stardoll. Så var det visst inte år 2009, då denna dockan + outfiten...
(minns inte exakt om rginal dockan kanske var annorlunda? Man kunde ändra utseendet så fort man valt ett användarnamn...)

Men något skum som hända förra veckan, när jag bjöd in fake-dolls för att få extra starpoints,
var att en av mina dockor fick en automatiskt "Superstar-frissa" ! Jag har inte sett att någon av dockorna på framsidan har - eller jag "hade" den frisyren? Fast det kanske bara är jag som inte såg det..?
2012-05-17
 17:11:57

17/15 - Dagens köp

Jag måste bara få säga det; Gud var skönt med 4 dar ledigt från skolan! Dessutom var jag sjuk måndag och tisdag, så det blev bara 1 dag skola för mig denna veckan ^ ( Dock inte lika kul att plugga igen allt hemma hrmhrm...)


Idag har jag köpt min älskade Hot Buys Jacka från Bonjour Bizou,som jag la till på min

wish-list för ett tag sen! 500 SD's ganska dyrt, fast jag tror det var ett bra pris eftersom den är gammal. Sen köpte jag även 2 par ovanliga Young Hollywood skor i bazaaren, kommer säker kunna fixa syper snygga outfit av dem med!

2012-05-16
 19:22:56

Lite nyheter i RIO





Vi fick även "mejlnyheter" om RIO. Känns dock lite onödigt att Stardoll skickar ut ett mejl bara för att berätta att det har kommit 15 nya plagg till RIO...Om ni frågar mig skulle jag inte kunna tänka mig att köpa några av dem, inget i min smak alls.



Med undantag från detta "hårbandet", eller vad det nu är för något. Köpte det 42 starcoins, matchar
lite min sminkning som är i bruna toner.

2012-05-16
 19:06:27

Nytt i Miss Sixty



Det har kommit ut en ny kollektion av Miss Sixty!
Mycket färgstarka plagg + lite sommar inspirerande.

Om inte jag har fattat det fel kommer Miss Sixy ut 4 gånger om året, en gång för varje årstid?

Blev även glad över att det fanns en "peruk", i kollektionen,  för 8 SD's. Tycker verkligen det borde finnas flera peruker som man kan köpa, gärna som Hot Buys, så de blir lite unika efter ett tag.



2012-05-15
 19:16:05

"Platforms" i Evil Panda

Finns visst ett par nya "platforms" i Evil Panda, för 7 SD's. Personligen tycker jag att de ser liite klumpiga ut, och mönstret är inte riktigt min stil. Kanske tycker bättre dem senare, förhoppningsvis.

2012-05-14
 22:28:38

Starpoints-projekt del 2?



Det var två till som ville anmäla sig till starpoints-projektet, men för att jag ska göra en del

till behövs minst 2 till anmäla sig.  Klicka häär, för att anmäla dig!


Kö lista;

simley-123


polly_4

babel456

Melooon1

svea123456789

Pinkalma

annaansku

m-moa-a

2012-05-14
 17:31:32

Skutt, skutt, skutt & upp på huvudet



Titta vem som har flyttat hem till mig? T.o.m skuttat upp på mitt huvud, hehe!
Jag är så mogen att jag ger mina pet-a-porter djur små namn... (skratta inte! Jag är faktiskt seriös xD)



Min ökenräv fick som sagt heta Sozie, men vad ska kaninen heta...?


Haha känner mig jätte barnslig som skriver det här onödiga inlägget x)


2012-05-14
 14:07:00

Wiiiooo

Jag har börjat gilla "StarBazaar" samt "Starplaza" shopping-påsarna! Så nu vill jag inte öppna mina påsar, fast jag vill ha ut mina älskade kläder D: Kan ju inte hålla på köpa massa i onödan bara för att få snygg "inredning"...menmen

Haha innan tyckte jag de var skitfula & onödiga xD


Påsen + lådan från Film Theory kostar bara 30 & 50 Sc.



2012-05-14
 11:58:00

skumt :S

Jag har tänkt på en sak. Det är att min "ålder" inte syns om jag t.ex kommenterar i en klubb, fast den gör det när jag väl besöker någon. :o För man kan väll inte "ställa in" det på något sätt?
2012-05-14
 09:42:00

14/5

Googlade på mitt namn Lillelilleskutt, och hittade en "Top Model" handmålad bild som ska föreställa mig. Minns faktiskt när jag såg ut så, tyvärr så hittar jag ingen bild från den tiden, men vad kan det vara? Typ 1 år sedan? Tyvärr tror jag att jag sålde den klänningen :/


(Bilden har Creepcrew på sparklingdotz gjort)

2012-05-13
 20:06:58

Svar på tal; Hur "fuskar" man till sig mera starpoints?

Några undrade hur man ”fuskar” till sig mera starpoints. Det är inte lätt att förklara men jag gör ett försök. När man sen kan det, så går det på 7 minuter. xD




1. Gå till "Mitt konto" >"Tjäna Stardollars" > "Stardolls erbjudande" >"Bjud in en vän".


2. Klicka på; MSN/facebook/Annan



3. Kopiera länken




4. Logga ut från ditt Stardoll-konto, och sök länken i webbläsaren.



5. Skapa en ny docka. Och glöm inte att du måste bekräfta din mejl på den nya dockan. (Det är inte alltid det går att använda samma mejl som man använder på en annan docka, då krävs det att du har en annan mejl.)



6. Om du inte vill ha "nyhets-mejl" från dina "fejk-dockor", bocka ur rutan under "mitt konto" > "inställningar", innan du loggar ut för gott.





2012-05-13
 15:52:17

Starpoints projekt 7500, klart!

•●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●•

•●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••

•●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••

•●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••●Ƹ̴Ӂ̴Ʒ●••


Vad tycker ni? :D
2012-05-12
 20:07:06

Godnatt

Jag ska försöka sätta igång med starpoints-projektet i morgon. Tyvärr har jag blivit sjuk (och då menar jag vanligt sjuk) så jag tror jag ska gå och lägga mig tidigt.

Trist att jag inte har uppdaterat så mycket, men jag vill tacka för alla fina kommentarer som har dykt upp de senaste dagarna (ovanligt många!)


God'Natt

2012-05-12
 19:57:07

Nya smycken i GLAM'RUS

Vad tycker ni om dem nya GLAM'RUS?

Jag gillar smyckena, mycket blommor och färgglatt!



Sen vill jag även tipsa om att köpa smycken i Starbazaaren, särskilt i butiken EMPIPAHNY. Finns många som säljer jätte billigt, just eftersom det var utförsäljning av många smycken i butiken för någon vecka sedan.


Köpte 5 smycken, bl.a detta Titanic inspirerande halsband.

2012-05-12
 13:18:37

"Fejk LE skor" - Miss i Evil Panda


Det finns en miss i Evil Panda - Ett par skor som ser exakt ut som, ett par LE
skor från vår-kollektionen 2011! 5 SD's billigt!


Tack babel456 som tipsade!
2012-05-11
 22:58:02

Tankarna skenar iväg

Hur kan någon som man aldrig lagt märke till innan, plötsligt bli så himla intressant?

Jag behöver verkligen inte ett problem till just nu, kan man göra något för att "stänga av de jävla hormonerna, kanske? Ahhh! Jag lovar, jag kommer bli galen innan sommarlovet, jag orkar inte med min dumma hjärna längre.Det måste vara något fel på mig?


Haha, gud vad detta hade mycket med Stardoll att göra xD

2012-05-11
 15:11:54

Dagens långa inlägg - kritik/åsikter


Jag tycker kritik är bra. Man har ju rätt att säga & tycka precis som man vill, så länge man inte kränker någon, men var går gränsen på vad man bör säga, och inte?


Är det okej att säga att någon annans medoll är ful? Det tycker nog de flesta inte är Ok. Men att säga att man "inte gillar medollen" - är inte samma sak som att säga att den är ful. Alla har vi olika smak. Bilden ovan, visar ett exempel på hur jag tycker schysst kritik är!


Personen har skrivit både schyssta saker om mig, men även att medollen inte är hennes stil.



Hade personen istället bara skrivit;

"jag tycker inte om din medoll"  - så hade jag nog tänkt; Det får väll stå för henne, det finns alltid personer som ogillar en. Fast jag hade tyckt det var onödigt sagt, liksom vilken poäng i det hela?


Om man bara har negativa åsikter kan man hålla dem för sig själv, eller vad tycker ni?


Sen har jag mött på personer som inte tål ett en enda åsikt, blir typ helt galna så fort någon säger att "medollen är för sminkad ect". Känns väldigt onödigt.  Alla tycker inte exakt lika dant, och är man dessutom med i en "Lek" med just kritik får man faktiskt tåla lite.

Givetvis inte så det går "för långt", men ni fattar vad jag menar.xD

2012-05-11
 08:55:00

Blå outfit - Någon som vill styla?

Någon av er läsare som har "kärriär" ?

Haha, vill köpa denna blå outfiten, så om någon av er skulle kunna styla mig med den så får ni gärna skicka en kommentar! :D

Allt är för starcoins och finns i butiken VOILE!

Baby Beads Top 89 sc
Ice Sparkle Lampshade Skirt 83 sc
Sky Blue Purse 43 sc
Double Blue Platforms 62 sc
Totalt; 277 starcoins.
2012-05-10
 22:42:43

Ännu en gång jag tänker att jag borde skaffa en ny mobil...

Har försökt ladda ner den där "appen"
till min hopplösa Android mobil. Det kräver visst Android 2.2 eller senare, men jag har typ 2.21 eller nått, så det borde gått. Får fixa mera med det i morgon, för jag hittade inte appen på market olyckligtvis.

Något som blir mycket enklare är att "passa" LE! FAst jag undrar om StarBazaaren fungerar?

Har ni laddat ner appen? (:
2012-05-09
 17:49:24

StarDesign Hair

Nu finns det äntligen en ny funktion som är till för att designa frisyrer! Tidigare har stradoll-medlemmarna med sina kreativa fantasier försökt designa olika peruker med accessoarer i StarDesign Jewelry.


Ärligt talat så är jag inte alls intresserad ut av "StarDesign" själv. Äger inte en enda "designad peruk" då jag tycker att de bara är "onödiga - och tar onödig plats i skönhetssalongen". + att det ser för "fejk" ut för min del. Fast vill man ha en extra "unik" frissa så varför inte?


Vad tycker ni om StarDesign Hair?

2012-05-09
 17:34:54

Nytt i Evil Panda

Lite nytt i Evil Panda!
2012-05-09
 17:28:41

Svar på tal - Får syskon anmäla sig?


Givetvis så får båda anmäla sig i tävlingarna eller projekt. Jag får helt enkelt lita på att det är två olika personer, och inte en och samma som hittar på. (: Men ni får jätte gärna skriva i eran kommentar att ni är syskon, så vet jag varför ni har samma IP-nummer.

2012-05-09
 08:11:00

Nytt projekt - testa starpoins-frisyren 7500!

Yay! Gissa vem som har ny frisyr!? Orkade inte vänta till veckans slut så jag "fuskade" lite som vanligt, *hehe*


Jaja, det blir i alla fall ett nytt "projekt"! Anmäl dig i en kommentar nedan så laddar ja upp en bild på din MeDoll med 7500 stapoints-frissan!


(för att se hur tidigare projekts resultat har blivit,  klicka hääär!)

2012-05-08
 15:49:55

Nya starcoins-paketer

Det finns 3 nya starcoins-grejer i presentshopen! Passa på att skicka en fin gåva till någon vän du gillar, starcoins-alternativen brukar nämligen försvinna efter ett tag! Haha blir lite omväxling, hur länge har egentligen "Hi muffinsarna" existerat?
Btw. Ni kanske kommer ihåg pingvinerna man kunde skicka tidigare? Jag minns att min kompis hade jätte många sådana, hon ställde typ upp dem i en pyramid. (hittar tyvärr ingen bild)
2012-05-08
 15:33:58

Nytt i FH

Igår kom det ut nya inredningsgrejer i butiken "FH". Min första tanke var "inte nya tråkiga möbler", men när jag väl besökte butiken tycker jag Stardoll har lyckats bra denna gången. Älskar t.ex fågeln som "flyger" eller den lilla krabban som går "fram och tillbaka". Interior:en tycker jag var fina, kostar mellan 28 & 32 SD's i suiteshopen.

2012-05-07
 17:13:58

Ang. Tävlingarna på bloggen


Jag antar att dett har varit oklart för vissa tidigare – men samma person får inte delta flera gånger i mina tävlingar. Jag förstår att man kanske har flera olika dockor, men det blir inte särskilt kul om varje person T.ex  anmäler sina 8 olika dockor - eller hur?


Och jag ser vilka som ”fuskar” på IP-numret, så det är ingen me idè att ens försöka anmäla sig flera gånger. Så från och med nu blir man automatiskt diskvalificerad från tävlingarna om fortsätter anmäla sig flera gånger i samma tävling.


//Lillelilleskutt


2012-05-07
 10:21:00

Tävling - vinn ett interior


Jag tänker lotta ut ett interior (rum till suiten) bland alla de som svarar rätt på frågan;
Hur många år är Callie.Stardoll? Svaret hittar ni hääär!

Skriv svaret i en kommentar + vilket rum du vill ha om du vinner!
(Ni kan "testa" rummen genom att gå till suite shopen > Interior)

Tyvärr kan man inte endast skicka dessa 5 rummen som "paket", annars hade ni kunnat välja bland "alla" som finns, om det hade gått.




För att ingen ska fuska godkänner jag inte kommentarer med svar, fören tävlingen är avslutad.

Lycka till!


2012-05-06
 22:51:00

Ingen blå outfit för mig inte...

Fick tyvärr inte den blåa outfiten som Stardoll lovade ut om man "följde" dem på twitter...Haha bara jag som lyckades göra "fel"? Visade sig att man skulle följa den "engelska stardolltwittraren"... Läste väll inte beskrivningen ordentligt kanske?


Btw. Är lite besviken, tyckte den hade så härlig blå färg!

Någon mera som gjorde samma misstag som jag?


2012-05-06
 22:26:48

Dagens köp

Handlade upp mina starcoins, *hehe*
Men hittade faktiskt jättefina plagg i StarBazaaren! Ett par sällsynta shorts från fudge, och ett par ganska ovanliga leggings från stylein. Leggingsen är troligen från 2010, eller tidigare datum - vet inte exakt. Shortsen har jag sett gå ganska högt på "budgivningar" (säljs för SD's),
så det blev ett bra köp!
Dessa plaggen kommer jag säkert kunna göra kreativa outfits av! (:
2012-05-06
 21:00:20

Dagen In real life (:

(gammal arkiv-bild!)

Hej hej,

kom precis hem, är grymt trött. Kom precis hem, har haft föreställning idag, repat från kl. 10.00-16.00 då föreställningen började. Kortfattat: Gick jätte bra! Förutom att min hår började brinna på repetitionen , hehe. Ingen fara, bara att det luktar sådär jäkla äcklig ni vet, när hår brinner? + att flera stycken blev tvugna att vänta på mig, hmhm...Jaja jag ska vara glad att det inte var på den riktiga föreställningen iaf. (:



Efter det hängde jag med min teater-kompis hem. I morgon är det 2 föreställningar, och jag måste ta en buss vid vid halvåtta, så tyvärr blir det ingen bra uppdatering kan jag tänka mig. Ska försöka köra med en del "tidsinställda inlägg".


Sen tycker jag att det verkar vara en hel del nya läsare? Fick någon kommentar häromdagen från någon jag inte alls visste följde bloggen - men givetvis kul! :D Btw. Funderar på att dra igång en tävling igen, ska bara lista ut någon "rolig" xD

2012-05-06
 09:55:00

Snart!

7500 starpoints

Yay! I slutet av veckan blir det ett nytt starpoins-projekt!

Jag informerar mer senare, där man även kan anmäla sig osv. (:

Efter denna nivå kommer det gå hyfsat snabbt att få tillgång till dem andra frisyrerna eftersom det är endast 500 emellan. Lääängtar stooort efter denna frisyr!

8000 starpoins

(Medoll; WeNdYcItAz)

8500 starpoints
(Medoll; Galuya)

9000 starpoints

(Medoll; jeimy89)

95000 staroints

(Bildkälla; google)



(Bild från stardolltwilight)
2012-05-05
 22:59:47

En miss...försent

Antar att ni redan har upptäck det? Det finns lite gratissaker i starplaza i alla fall!
Hahahaha någon här som varit lite off? Har sett massa personer som burit runt på den där blåa tröjan hela dagen, men typ tänkt att det säkerligen är någon gratissak man behöver webbproxy till.
Har typ slutat ladda ner gratissaker för jag är så lat xP
2012-05-05
 09:39:00

Fler än jag som längtar till sommaren?

2012-05-05
 08:06:00

Stardoll-blogg hjälp?


Någon av er som använder stardoll-bloggen?

Fick för mig att jag skulle börja använda den, för "korta" meningar, nästan som citat från mina tankar IRL.


Dock så tycker jag det blir mycket snyggare med bilder, men om man inte tar kort med kameran, kostar det 2 SD's för varje bild man ska ladda upp + att den måste godkännas innan man kan publicera den. Så jag tänkte att jag kunde lägga in bilderna "senare", men när jag gjorde det (gonom att trycka på "ändra") så visade sig att blogg-inlägget flyttades fram till "nyast" skrivna...vilket jag inte ville, för då stämmer ju det liksom inte med datumet som står som rubrik.

Hjälp?



2012-05-04
 20:10:01

Nya färger i DOREE

Hej allihopa! Nu har det visst dykt upp en ny kollaektion även av DOREE i starplaza (: Färgerna är lite desamma som de nya DOT färgerna. Antar att dem hör ihop.

Btw. I helgen + måndag & tisdag  kommer jag vara grymt upptagen IRL. Så det blir nog ingen vidare bra uppdatering, men jag ska försöka så gott jag kan! Har ovanligt många läxor + 3 teater spelningar. Haha fast jag ledig 2 dar från skolan pga. teatern, yay! :D

2012-05-04
 08:59:00

4 maj 2012

Många klagar på att de har lagt ner för mycket tid & framförallt pengar på stardoll. Ärligt talat ångrar jag mig inte alls. Visst, jag skulle kunnat köpa 80 glassar istället om man tänker efter, och spenderat typ jag vet inte vad men ungefär 2500 timmar på något annat här i livet. (om jag inte hade blivit medlem alls.)


Men hade jag varit en bättre människa för det? Hade jag varit lyckligare? Tror inte det. Men det jag kan ändra på nu är hur framtiden blir. T.ex inte spendera mellan 4-6 timmar på Stardollar varje dag. Eller köpa mera superstar, om jag nu vill spara mina pengar istället. Det låter lätt och säga, men vad hjälper det att klaga?  -  Lev livet som du vill - du kan inte ändra på det som har hänt, men du kan påverka framtiden 


Det var min åsikt, ni kanske tycker anorlunda? Önskar ni att ni inte hade blivit medlemmar på Stardoll?

2012-05-03
 20:40:49

Nytt i Polished

Hejsvejs.
En liten uppdaterning - nya nagellack i starplaza (:
2012-05-03
 09:58:00

Dagens fråga - brukar ni rösta, och om ni gör det - gör ni det "seriöst"?




Angående den här "röstningen" som brukar vara en ny varje dag, på "startsidan" - hur gör ni med den?
Jag menar brukar ni "rösta" seriöst?

Själv tror jag majoriteten av alla medlemmar inte göra det? ska jag erkänna brukar jag bara klicka i översta  alternativet eftersom det är enklast, och jag endast bryr mig om starcoins och inte vilken "röstning"det är.

Om man kollar "Dagens resultat" så är det nästan alltid flest som har röstat på det översta alternativet, även om det är "fel" svar. Idag var det visst en åsikts-fråga där ingen av alternativen var fel, men jag menar i vanliga fall.

Egentligen så blir det ju ingen "hjälp" för Stardoll, efterso meningen typ är att de vill veta vad vi medlemmar tycker osv. Men om röstningen inte sker "seriöst", så jag fattar faktiskt inte vad meningen med denna funktionen är. aja, det är väll bra att man får starcoins för att att man röstar iaf. ! :D

2012-05-03
 09:37:00

Klockan tickar & tiden går - men ändå är jag samma person

Hej! varför heja? :o

Det är så konstigt. Kompisar kommer & dom går. Jag minns otroligt många av mina Stardoll-vänner, som inte existerar längre. Eller jo dom existerar ju, men inte här - och dom kommer aldrig att göra det igen. Jag tror det är därför jag väljer att blogga. Jag vill ha ett "minne" av mig själv. Jag gillar minnen (:

Surfade in på Stardolltwiligt (min gamla blogg - för er som inte följde mig då), och shiiit så konstigt det var att kolla tillbaka på alla gamla inlägg. Det fick mig att sakna jija3, mer än någonsin. Och ändå är det bara 1 år sedan - 366 dagar. Tiden går snabbt!


Såhär skrev jag för nästan exakt 1 år sedan;



"Själv tycker jag detta rummet/suiten är lik så som jag föreställer mig ön Isle Esme i Breaking Dawn
(twilight-serien) ! Havet och solnedgången, och sen bryggan dom pratar om...
Menmen det är bara i min fantasi, när jag har sett filmen kommer min bild av Isle Esme garanterat förändras!

Ska ni köpa sommarpasset?

Nån annan som lääängtar efter att se Breaking Dawn del 1?


#Lily


Källa: Medollen är ippa.98!!"



...och såhär hämsk såg jag ut! Har typ 100 lager smink i ansiktet! >;o



Tur även jag ändrar stil med tiden! :D




2012-05-02
 19:51:23

Nytt i Archive






Sen var det även dags för nya kläder/accessoarer i "Archive".
Inget av jätte stort intresse för min del, möjligtvis denna klänning som påminner mig om en "bikupa".

2012-05-02
 19:37:03

Ny butik - ORGINAL FUTURE + mina "åsikter"






Ny butik "ORGINAL FUTURE" i starplaza. Själv tyckte jag om dessa silvriga shortsen,  som är för starcoins.



Där emot så tycker jag det superdåligt att designa ett "tre-delat-set", men att göra 2 delar för SD's och 1 del för sc! Visst, Stardoll tjänar säkert mera pengar på detta eftersom man ofta vill ha "alla" delar som matchar, och tillsammans bildar en snygg outfit, men jag tycker ändå det är dumt gjort.

Tänk non-ss, som kanske inte har några stardollars, ska dom då bara få köpa shortsen liksom? Och sen typ uppgradera till superstar, så dom kan köpa de andra delarna? Hallå?




2012-05-02
 09:39:00

Pet-à-Porter

Seriöst så undrar jag varför Stardoll inte tar bort pet-à-porter butiken? Alla djuren är ju slut + att det lär väll inte komma några nya? eller ja, man vet ju aldrig. Kanske blir en sådan där limited "kollektion" grej precis som LE. Nej hoppas inte det, tycker det finns nog med märken man kan samla på. Vi behöver inte djur också.
Tycker dessa två är grymt söta! Kanske inte jätte "verkliga" ritade, men spela roll!
Vågade själv inte köpa någon, eftersom djuren kom ut i samband med halloween och först såg helt blodtörstiga & läskiga ut. Men hade jag vetat att djuren skulle bli så söta efter "utvecklingen" skulle jag lätt köpt dessa två sötisar!
2012-05-01
 21:35:33

Dagens köp


Fick köpa denna efterlängtade Mortal Kiss tröja av eve95 för 50 SD's + offra min LE hatt (värde ca 80 SD's). Lite trist, där rök mina nyväxlade månadspeng. Jaja samlar man så samlar man. Tröjan har funnits på min wish-list i evigheter. Och jag planerar ju som sagt att ha kollektionen "hel" när året är slut.
2012-05-01
 18:05:00

"Pojkig" vs "tjejig"


Haha Meloon1 har gjort en stylning på mig som mera "tjejig"! Hon tycker jag kan behöva det för att jag är en sådan "pojk-flicka" xD' Till mitt försvar säger jag att jag jag faktiskt klär mig tjejigt ibland!  Haha! Tack Meloon1, ni kan kolla hennes album hääär! (:





2012-05-01
 15:13:22

Hot buys - Maj

Ny månad innebär även nya Hot Buys! Ärligt talat tycker jag ingenting var snyggt denna gången..? Kanske möjligen skorna och möjligtvis jeans-jackan.


Jag får nog hålla med Didilina10's åsiker om att plaggen känns lite för "blandade". Man ser inte att plaggen hänger ihop i en enda "kollektion".


Men sen har man säkert olika syn på vilka kläder som är snygga, i olika åldrar?  Jag hade iaf. inte samma stil för 5 år sedan. Inte för 3 år sen för den delen heller.


Ja det viktigaste är väll att man får tycka och klä sig precis hur man vill? Tycker man om blommigt, så visst - klä dig i blommigt! Jag har fått höra jätte många gånger att jag borde byta frisyr/kläder osv. Men varför lyssna? Det är min MeDoll - jag bestämmer! Givetvis kan man ta emot "tips" men sen väljer man helt själv!

När jag såg ut såhär, var det flera stycken som sa att jag var mycket mycket snyggare innan, och att jag inte så ut som en tjej längre.Tyvärr så fattade inte dessa personer att det råkade vara själva "poängen" - jag ville inte se "tjejig" ut.

2012-05-01
 14:30:32

1 maj

Yay! Ny månad = mera SD's för Superstars (: Själv ska jag spara mins små Stardollars och hoppas få köpa någon ny old DKNY. Hoppas på någon av dessa! :D
Linnet till höger, blev jag tyvärr lurad på i vintras. Tråkigt att det finns "scammers".