2013-08-30
 22:26:00

En snabb veckans Hiss & Diss

Även om det kan vara rätt jobbigt med all reklam och spam som det blir av MSW, 
väljer jag ändå att hissa denna tradition! Tycker det ska bli jätte spännande att se
vilka som går vidare - brukar alltid vara någon man känner igen iallafall!
Tycker dessa effekter man köpa till "kameran" är sjukt värda att köpa! Hade jag inte bloggat
här på blogg.se, hade jag nog använt bilderna till t.ex min "stardollblogg" på Stardoll istället.
Alla effekterna ovan kostar 15 SD's/st, men tycker det är väldigt värt det, med tanke på hur
många bilder man kan använda dem till! Även om man inte bloggar kan man ju ta bilder
på partyn, sin svit, medoll osv, och bara spara som minnen! Kul att kolla
tillbaka senare hur man t.ex såg ut för ett år sedan tillbaka xD 
 
Brukar i vanliga fall ändå tycka Evil Panda kan ha rätt snygga kläder, (typ emo,
goth, lolita-grejen tycker jag rätt coola ändå), men detta? Känns sjukt plastigt och
tråkigt designat! T.ex känningen med små moln - den skulle jag ALDRIG sätta på mig.
Tycker den ser jätte slarvigt designad ut. Så Diss för iallafall 80 % av alla nya kläderna!
Att jag ALDRIG lyckas hitta denna mystiska symbolen!? Har hört flera som har
hittat den, men för mig dyker den bara inte upp! Kan väl tillägga att jag inte är som
mest aktiv nu, men har ändå försökt att leta efter den...
 
2013-08-30
 21:35:00

Tävling! Vinn en blazer

Fick tag i denna blazern, men eftersom jag redan har den tänkte jag tävla ut den
här på bloggen istället! Själv tycker jag den passar till t.ex både kjol och byxor.
Den lila färgen tonar upp outfiten en aning, men är lätt att macha eftersom
den är enfärgad! 
 
Svara på denna frågan: Vilken level måste man ha nått om man inte är
superstar för att kunna handla i starbazaaren? Om ni inte vet,
kan ni hitta svaret HÄÄR. 
 
Glöm inte att skriva ditt Stardoll-namn när du kommenterar! Kommer sälja
den för 2 SD's till vinnaren eftersom det inte går att endast skicka!
(Värde på blazern är ca 50-80 SD's)
 
Lycka till!
 
 
AVSLUTAD! Använde mig av random.org,
och vinnaren blev Prinka-99! Rätt svar som alla svarade var: Level 17.
Grattis!
2013-08-29
 17:58:00

MSW 2013 har startat!

 
 
Stylingspel på Stardoll
 
Jaa nu har ju MSW faktiskt startat! Som vanligt får man gratisgåvor som man kan hämta till
sin svit häär - samt nytt för år är även att man kan designa sin egna skylt gratis, precis som jag
gjorde ovan och dela den på FB, Twitter, bloggar m.m! Mer info om MSW hittar ni hääär.
 
 
Lycka till allihopa!
2013-08-26
 21:41:43

Vi det här laget är ni nog trötta på dessa inlägg

Man kan säga att dessa inlägg är mest för min egna skull (:
2013-08-26
 21:34:00

Bjuder på dagens

Gjorde dagens med mina nya byxor från Archive. Plockade fram min gamla skinnväst
från Bonjour Bizou, som inte har använts på evigheter! Blev rätt coolt, har även
bytt frissa till en starpoints.
 
// Bustier - Bonjour Bizou // Silk blouse - IT GIRLS // Byxor - Archive //
// Väst  - HB Bonjour Bizou // Boots - DKNY // Strumpor - Anna Sui //
2013-08-25
 12:28:00

Mina fynd ^^

Mohahah! Nu har jag snott min syrras dator, så nu kan jag visa alla veckans
fina bazaar-fynd! 8D Eller ja, det är långt ifrån alla, har sålt av ca hälfen redan så detta
är mest godbitarna jag tänker behålla x3
 
Mest värdefulla är nog "High Heeled Boots" från Archive och " Horse riding
stretch tights." Vågar inte säga exakt hur värdefulla de är, men över 50 iallafall
skulle jag nog tro.
 
 
 
2013-08-24
 23:42:29

Ibland känns det som

....
Att jag bara borde gå. Alla andra går ju, varför kan inte jag? Vända ryggen till. Säga adjö.
 
2013-08-22
 20:07:18

MSW 2013 coming soon

Åhh..Snart är det dags för MSW igen! När det blir höst och mörkt och tråkigt väder ute ;)
 
Hade varit sjuuuukt kul att ställa upp för en gångs skull! Men vet inte om jag kommer orka,
kommer krävas så sjukt myyycket tid. Kanske väntar till nästa år, mitt 5:e år på Stardoll.
 
Ska ni läsare ställa upp?
 
2013-08-22
 19:57:09

Nya Hot Buys

 
 
Den som har vart i högst värde av dessa som kom tillbaka nu är väl "Hot buys Owl Pendant".
Den har kostat upp mot 500 SD's på budgivningar och i bazaaren tidigare. Nu kostar kopian
9 SD's. Gjorde även lista av övriga jag vet har varit hyfsat värdefulla:
 
1 - Hot Buys Owl Pendant ca 500 SD's.
2 - Hot Buys Burgundy Purse ca 100 SD's. (Originalet är i starcoins)
3 - Hot Buys Tutu Belt ca 50-70 SD's
4 - Hot Buys pink Dr. Martens ca 200 SD's
5 - Hot Buys Purple Jumpsuit ca 180 - 260 SD's
6 - Hot buys Denim Dress ca 160 - 300 SD's.
7 - Hot Buys Blue Heels ca 100 SD's (Originalet är i starcoins)
8 - Hot Buys Neon sneakers ca 100-200 SD's.
 
Har eller har haft alla i listan ovan.
 
I denna takten kommer det inte alls vara poppis att samla på Hot Buys.
Inom bara några år kommer isåfall alla tidigare existerade ha kommit tillbaka.
 
2013-08-21
 20:26:22

Gröna bocken

Någon som fattar varför det dyker upp en liten grön bock när man
söker efter ett namn? Liksom oavsett om det finns någon som heter det eller inte. C:
2013-08-21
 20:20:01

Dagens 2013-8-21

Fyndade denna underbara toppen i veckan! Hittade den för endast 3 SD's! :O  
Idag ingår den i min lite "gammaldags"outfit:
 
Topp - Pretty in Love
Kjol - Bonjour Bizou (HB)
Väska - VOLIE (HB)
Blomkrans - Pretty in Love
Armband & skor - LE
 
2013-08-20
 22:12:53

Glamour

Missa inte heller Glamour's inredning!
 
Flygen på bilden är en av mina favoriter. Har den en ett av mina små rum xD
2013-08-20
 22:08:22

Lady Gaga Young Hollywood

Idag dök tydligen Lady Gaga Young Hollywood upp i starplaza. Har haft fullt upp,
så loggade inte in förräns vid 21, och då fanns det inte mycket av outfiten kvar. Gillade 
skorna, masken och bikinin. Får köpa dem i bazaaren sen istället. Väskan blev dock min.
Väskan fanns det 850 exemplar av.
 
2013-08-20
 10:07:00

Fynd Fynd Fynd!

Har börjat försöka fynda så mycket som möjligt i bazaaren.
Mitt superstar går tydligen ut om 20 dagar, och eftersom jag inte tänker köpa
nytt när det gått ut - är det väl inte fel att ha lite extra stardollars att leva på?
 
Det har kommit önskemål om att jag skulle visa mina fynd här på bloggen,
ungefär som Smurf gjorde, så ska se om jag inte kan visa några iallafall!
2013-08-19
 21:55:50

Yeah

HejHej människor!
 
Idag började plugget...Men jag har bestämt att jag inte kommer "pausa" från Stardoll som
jag gjorde i våras. Jag kommer ta det lugnt med bloggen, blogga när hinner osv.
 
Hoppas ni också hade en bra skolstart,
vare sig började grundskolan, gymnasiet eller högskolan ect!
 
 
 
2013-08-18
 15:01:39

Bloggen fyller 3 år!

Tur att någon har koll på boggen! Fick en liten påminnelse av Josefine (länk),
att bloggen faktiskt fyller 3 år idag!? Hur sjukt är inte det?? 3 HELA år - det
blir ju 1096 dagar! 
Fick tänka efter snabbt: Hur gammal är jag egentligen? Känns ibland som om,
jag är 12 fast min 16-årsdag bara kommer närmare och närmare..
 
Jajja, har dessvärre inget speciellt planerat idag för er, ehehe...Så vi får fira
detta någon annan dag med en tävling/giveaway 
 
2013-08-17
 20:36:57

Dagens 2013-08-17

Så här blev det när jag matchade nya blusen från IT GIRLS!
 
// Blus - IT GIRLS (9 SD's) // Shorts - Bonjour Bizou // Clutch - Young Hollywood //
// Strumpisar: St. Trinians 2, FILM THEORY,  & Stylein // Platforms - LE //
2013-08-17
 10:31:00

Dagens inspiration

Hannah - eller Hannz som hon kallas - är en 12-årigt tjej från Sverige! Hon äger dockan
 lovelink, som är så snygg så man får lust att spy på sin egna och sno hennes direkt!
Okej, det sista där lät kanske lite fel, men ni fattar nog...
***
Känns inte ens värt att visa hur man själv såg ut vid 12-års åldern...Gud, så kreativ tjej!
Sen vet man ju inte om hon har fått hjälp av någon annan att styla sin docka,
men sak samma! Kolla bara ögonen och läpparna. (^.^) 
 
Hon är helt klart värd att besöka, ni hittar länken till hennes svit HÄÄÄÄR! 
 
2013-08-17
 00:52:00

Nytt i IT GIRLS

Även IT GIRLS har fått påfyllning!
 
Min åsikt är att det var en riktig HISS! Precis som Bonjour Bizou tror jag det är många plagg
som kommer bli "favoriter". Gillar när det finns plagg i samma design, fast två olika färger!
Köpte en del, toppar, kjolar och blusar! Men leopard blusen blev helt klart favoriten!
Visar hur jag matchar den imorgon. Nu ska jag sooova, GodNatt.
 
2013-08-16
 23:41:27

Tress Up

Nya frissor i Tress Up! En våning denna gången. Som vanligt är frisyrerna inspirerade av kändisar.
Fanns nog ingen som tilltalade mig, så jag känner att jag kommer slå till. Kanske senare om
jag byter stil, men annars var det ingen riktigt hiss för min del. Vad tycker ni?
2013-08-14
 22:53:28

Hösten närmar sig

Vad ska man köra på för kläder i höst då? Är kanske inget jätte fan av att följa så kallade
"trender" varken in real life, eller här på Stardoll. Visst, överanvänder vissa plagg som t.ex
platforms som är "populära", men annars känner jag mig rätt udda. Hoppas på att det ska
bli mycket kjol för min del + snygga jackor. Måste bara hitta snygga passande skor också!
Tre outfits från 2012
 
2013-08-14
 10:01:00

Dagens fråga - Skulle du vilja byta användarnamn om du kunde?

2013-08-12
 21:19:09

Mod Market

 
En ny butik med en vånning..? Jaja, ni kan nog ana min åsikt om denna butiken redan..
Denna klänningen var väl den enda intressant för min del. Har inget emot Retro
- det är snyggt! Men detta kändes lite fel retro-plagg för min smak..
2013-08-12
 20:55:00

Vilka är 4 personers favorit-plagg?

 "Mitt favoritplagg är en lila klänning från märket Philosophy och den heter
"Devore Print Dress (:" - BaabyBoy (länk
 
"Striped T-shirt tror jag (den jag har på mig) :)♥" -  ebbagustavsson (länk
"Oj vilken överraskning haha :) Det var riktigt riktigt svårt att välja just en, det finns så
många plagg som är värdefulla och älskade av mig hehe men en av mina favoriter är min
väst inspired by scotland!" - Ultipulti_ (länk)
 "Jag tycker nog att det linne som jag har på mig som heter babydoll tunic som kommer
från archive den är både söt och passar till allt :D" - Pampolina01 (länk)
 
2013-08-11
 23:19:00

Mejla Stardoll - Ändring

Mejlade precis Stardoll och upptäckte att det finns en lite ändring bland
kategorierna man välja att posta mejlet som! 
 
Tidigare kunde man kryssa i "betalproblem" och då kom underkategorierna
som SMS, kreditkort osv upp. Man kunde även välja "Annat" som en egen kategori.
 
Jag som hade en fråga fick helt enkelt kryssa i "Feedback/Förlslag" - även om nog "Annat"
skulle vara mera passande!
  
Om ni också har en fråga till Stardoll/behöver kontakta dem, 
kan man göra det här: http://www.stardoll.com/sv/help/contact.php
 
2013-08-10
 22:55:00

Dagens fråga - Hur länge har DU spelat Stardoll? ^^

2013-08-10
 22:44:24

Dagens Outfit

Körde på en lite "tuffare" outfit idag, med nitar o allt!
 
// Jacka LE // Topp - Academy // Kjol - Dolce Gabbana Tribute //
// Strumpisar - Hot Buys Fallen Angel // Örhängen - LE // Rosett - Evil Panda //
// Boots - Fallen Angel (finns i butik nu) //
 
 
2013-08-09
 19:56:15

10 faktaaa

** Jag har världens sötaste hundvalp in real life **
 
// Min första vän på Stardoll hette "Sara", och var ett år äldre än jag  //
 
** Skolstarten för mig är den 21:a Augusti **
 
// Jag har precis 30 dagar kvar på mitt superstar, och kommer nog inte
köpa nytt efter det har gått ut! Blir isåfall till höstlooovet //
 
** Jag är ganska långsint in real life, och förlåter inte i första taget! **
 
// Jag har just nu 640 stardollars, känner mig sååå riiik... //
 
** Jag har färga mitt hår blått nu (som jag tidigare skrivit att jag ville göra),
och det blev helt awesome! Well, ser inte riktigt ut som jag gjorde för ett halvår sedan,
hehe...Bytt stil igen! **
 
// Jag är sjukt sugen på att lägga mina pengar på "bakgrunder" till min svit!
Jäkla LE släpps ju aldrig ut i bazaaren... -.-' //
 
** Trodde aldrig att jag skulle säga det det här: men jag längtar faktiskt efter skolans
skolmat! (- den äckliga fiskgratängen) Är såååå trött på den jag lagar hemma,
att jag snart dööör. Haha. **
 
// Stardoll har nog även en bra påverkan på mitt liv, jag är lite sugen på att utbilda mig
till webbdesigner i framtiden, men vi får se. Hade nog aldrig läst bloggar/bloggat själv
utan Stardoll. // 
 
2013-08-09
 19:22:17

FALLEN ANGEL DECOR

Nu längtar jag till Halloween 8D ^^
 
2013-08-08
 21:56:19

Veckans Hiss & Diss

Ingen tvekan! Stardoll lyckades bra när de designade dessa jeansshorts,
och snygga jackor! Har sett flera stycken som haft dessa i sin outfit dagen efter,
så omtyckta blev de allt!
 
Rosa: Original Future 103 sc's //  BlåRöd: Nintendo 56 sc's
 
Dessa jackorna! Brukar inte finnas så många snygga för starcoins, men tycker faktiskt 
dessa var helt okej! Funderar bara vad jag ska matcha dem med...Återstå att se! 
Dessa skorna ha lite speciell stil, men jag gillar dem! Behöver ha några andra jag byta
med, så det inte blir platforms i varje outfit hehe. Hittade dem i IT GIRLS för 50 sc's.
 
Mina rum, ehehe...Är såhääär slö, och har fan haft samma av mina rum i fleeera
år känns det som. Orkar aldrig hitta inspiration och kreativitet. 
Att alla typ slutar spela Stardoll :( Förstår ju att folk tappar intresset, växer upp osv,
men det är ju ändå så tråkigt! Hehe, jag kommer blir den kvinnliga Peter Pan.
 
2013-08-07
 19:08:46

Inspiration: lotta-karoliina

OMG! Dog nyss.
 
Besökte precis en tjej som hade sjukt snygga skor! Hon har gjort dem själv, av flera
par skor på varandra. Har sett sådana på inspirationsbilder in real life, och tyckt
att de var sjukt snygga! Ahhh, nu får jag lust att tillverka sådana på Stardoll jag med!
 
Besök lotta-karoliina häär!
2013-08-07
 18:52:18

Frankie Morello andra kollektion

 
Ännu en kollektion av Frankie Morello Tribute! 
 
Tycker bättre om den förra med temat "spikes/nitar", mera min stil, 
ångrar VERKLIGEN att jag inte köpte hela kollektionen! 
 
Men denna var väl helt okej. Kommer köpa några plagg såklart!
 
Vad tycker ni om kollektionen? Vilken var finast; denna eller förra?
Dessa bilder från google.
 
 
 
2013-08-07
 10:28:00

Lyx VS Budget

Lyx Outfit:
Topp: 7 SD's - Pretty in Love
Byxor: 24 SD's - Giambattista Valli Couture Tribute
Kofta 10 SD's - Riviera
Skor: 11 SD's - Nelly
Skärp: 46 SC's - VOILE
 
Totalt: 52 Stardollars & 46 starcoins.
 
Budget Outfit:
Topp: 68 SC's - Pretty in Love
Byxo:r 50 SC's - IT GIRLS
Skor: två par, 90 + 80 SC's - Fallen Angel
Skärp: 46 SC's - VOILE
Kofta: 50 SC's Fallen Angel
Svarta strumpor: 52 SC's - Fallen Angel
 
Totalt: 426 starcoins.
2013-08-06
 21:16:16

Skor + skärp = sant

Är det bara jag som hade missat helt att dessa bruna skor finns i IT GIRLS? Eller har de
kommit tillbaka efter en resa i starbazaaren? Har för mig att de varit dyyyra innan,
men kanske bara blandar ihop dem med några andra skor.
 
Btw, detta svarta skärpet är mitt nya "handla-för-dagen-för-att-få-starcoins-snabbt".
Billigt och enkelt att lägga i varukorgen. Dessutom får man hälften av priset tillbaka om
man återvinner xD
 
2013-08-06
 21:11:23

Level 86

Tror ni jag når målet level 90, innan årets slut? Det tror jag! Kanske t.o.m level 92,
eller nått!
2013-08-06
 18:25:00

Bikinis, bikinis, bikinis!

Glömde ett S eller?
Från vänster översta raden:
// LE // Harajuku Lovers // Harajuku Lovers // StarDesign XFashion-LoverX // LE //
// Miss Sixty // Gratis // Bonjour Bizou // Riviera // Gratis //
// RIO // Pretty in Love // Pretty in Love // Bonjour Bizou // Chanel Tribute //
// Archive // Splash Swimwear // MSW 2012 // MSW 2012 & Archive // Chanel Tribute //
// RIO // MSW 2012 & Archive // RIO // HB // Antidote & Splash Swimwear //
// Harajuku Lovers // Harajuku Lovers // StarDesign  XFashion-LoverX // Gratis & MSW 2012
Archive & RIO //
 
 
Gillar bikinis på både på Stardoll och irl! Fast är inte så förtjust i och bada, haha...)
 
Har iallafall samlat på mig en del genom åren här på Stardoll...Kanske jag borde
skapa ett bikini-rum? Hehe, alla jag har fick inte ens plats på bilden, skippade bl.a
alla "LE två-delade".
 
Är sådana här inlägg tråkiga, eller ska jag göra flera sådana tycker ni? (:
2013-08-06
 17:37:03

Pastellfärgade plagg i Pretty in Love

Detta inlägget skulle dyka upp igår, men eftersom pappi snodde datorn, blir det visst idag istället xD
Tycker kläderna är väldigt vackra på sitt sätt, men inget jag kanske skulle klä mig i.
Antar att det för att jag tycker de ser lite "oriktiga" ut? Haha "oriktiga", finns det ens något som
heter så? Men vissa av Stardolls plagg ser ju faktiskt väldigt äkta ut om man säger så.
 
Men jajja, gillar iallafall pastellfärgerna, skulle jag köpa något plagg skulle det bli den blåa 
klänningen ovan. Så himla söt! ^^
 
Gillade ni plaggen?
 
2013-08-05
 21:18:51

Stardoll gift-o-meter VS irl

 
 
 
Hittade lite irl-bilder på kläderna från gift-o-metern. Tycker ni de in real life är lika?
2013-08-05
 12:01:43

Sminkning

lolladalgrenn gjorde denna fina sminkningen på mig! Ganska lik min nuvarande,
men med lite nya färger på ögonen och typ läpparna ^^ Tack så mycket,
ni hittar hennes svit häär.
 
2013-08-05
 11:49:20

Dagens Outfit

 
❤ Hittade denna underbara kjolen i butiken Fallen Angel.  106 starcoins, värt! 
Blev nästan som en klänning med skärpet, men tycker det klär utmärkt.
 
 
// Hatt - Bonjour Bizou // Topp - Archive // Kjol - Fallen Angel // Skärp - Bonjour Bizou //
// Armband - LE // Strumpor - Anna Sui Tribute // Bolero - Hot Buys Fallen Angel // Skor - Archive //
2013-08-04
 22:39:00

Inspiration

 
Bilderna är tagna från To0lai (länk), mysencelif (länk), bianca_1507 (länk), maducampos (länk), 
EleganteLorem (länk), Alice.Takeda (länk), ANAISMYNAME (länk)
 
*** 
 
Fick en skitbra idé från en läsare att ha mera inspiration på bloggen! Att jag inte har tänkt 
på det tidigare? Hehe, LEVER ju typ på inspiration irl! Så nu blir det ännu en ny kategori
här på bloggen - "inspiration" - ni hittar den hääär!
2013-08-03
 17:27:00

Vad tycker 7 random personer är det bästa med Stardoll?

 
"Jag tycker att det är kul att styla sin doll :)" - Adatiny Länk
 "Att bli NCG och att gå på "party" xD" - klara_simba Länk
 "Jag tycker att allt är bäst med Stardoll, men det bästa med det är
att man får typ trofeer på vad man har klarat!" - PrinsessaIda Länk
"Hejsan!! Jag anser att det bästa med Stardoll är att det är en underhållande webbplats,
som visar andras kreativa talanger...=')" - SaGolik Länk
"Att man kan uttrycka sin stil och att få inspiration från andra. Även att kunna få vänner för livet
och lära sig något antingen kulturellt eller bara att kiwis innehåller
mer C vitamin än en apelsin :D ♥" - Nowhere.com Länk
 "Att man kan skaffa så fina vänner, ha exakt den stilen man vill ha, och jag älskar också att
möblera och sånt. Stardoll är helt enkelt bäst! :D" - Emma-Lee.Hej00 Länk
"Det är roligt att man får uttrycka sig själv genom hur man ser ut!" - mierb Länk
 
2013-08-03
 17:26:00

Ny kategori på bloggen!

Tjoho! Nu kommer det att finnas en ny kategori på bloggen som heter
"Vad säger stardoll-medlemmarna?". Den kommer vara lite som "Hiss och Diss",
som också dyker upp upp "Ibland". Jag kommer alltså intervjua 7 random personer och ställa
en random stardoll-fråga till dem, och sen visa svaren + foton här!
 
Ni hittar kategorin häääär! 
2013-08-01
 18:02:24

Augusti's Achive

Dessa Archive säger jag bara...Tänkte faktiskt nämna dessa shortsen igår, eftersom de
liknar lite de som fanns i Bonjour Bizou - och titta - hur är de här!?
Det är Ripped Denim Hotpants från Archive jag talar om. Dessa shorts, dessa shorts,
var mycket poppis ett tag, har faktiskt sett dem på budgivningar för 250-500 SD's.
 
Originalet är nämligen för stracoins, och därför varit svåra att få tag i...Man har varit tvugen 
att köpa dem "svart" och på egen risk, eftersom ingen ville sälja dem för sc, utan bara SD's!
 
Nu kan man köpa dem för 10 SD's i Archive. Även den där svarta väskan från Pretty
in Love, ser ganska mystisk ut..Den har säkert varit värd mera än 10 SD's som den
kostar nu. Har inte sett tidigare tror jag. 
 
 
Vad tycker ni om Augusti's Archive?
 
2013-08-01
 13:15:00

Projekt?

UPD: Har kommit på ett projekt jag vill köra på! Mer info kommer senare.
 
Jag är sugen på ett nytt projekt! (Mitt Academy-projekt gick ju åt skogen, hehe..)
 
 Hmm, vill gärna göra något tillsammans med er läsare, men vad ska vi hitta på?
Känns som om vi har kört stylningar/sminkningar X-antal gånger, så vi borde kanske
göra något nytt? Intevjuer var länge sedan...Nej men skriv om ni har tips!