2013-01-29
 21:40:00

StarBazaar skolan 8)

Tjoho! 
Fick cred från många personer sist jag skrev "10-tips-att-fynda-i-starbazaaren",
vilket var väldigt kul så nu tänkte jag vända på det och ge tips på hur man säljer
bra, och olika plaggs värde 8)
 
Innan jag börjar tänkte jag bara säga att, visst man klandra sig själv för att man
sålde sina DKNY för två år sedan för 10 SD's/st om man nu vill det, men man kan också
tänka att priserna hela tiden stiger hur mer tiden går, dvs. då kanske 10 SD's var ett
"normalpris", fast det idag skulle ha varit 120 istället. Isf. kanske det vore bäst att inte sälja något alls?
Fast då får man ju å andra sidan inte in några pengar till annat heller.
 
DKNY
Det går inte säga att ett pris som alla DKNY ligger på, utan det
är väldigt olika beronde från vilken säsong plagget är ifrån samt vilket plagg
det är. Men t.ex de 3 headbanden (bild 2) som finns i grönt, rött, och brunt, skulle
jag inte sälja under 300 SD's. Även two button blazer kan man få runt 400-500 för.
 
 LE
 Bild 4 - Coral skirt, & bild 7 - pale pink moto jacket är ganska nya LE.
Jackan är från sommaren 2011 (11:e kollektionen)  & kjolen ännu nyare,
från mars 2012 (13:e kollektionen). Dessa LE ligger ändå 500 SD's, fast det
finns över 1250 upplagor av dem, så allt handlar inte om "gamla" prylarna är
utan även hur de ser ut, vad som är "trendigt" m.m Så smartaste sättet
att få veta vad olika plagg har för värde är att kolla starbazaaren o se vad andra 
säljer för, eller checka andras garderober och se vad de betalde.
 
Note: Man ska inte tro på allt man ser, t.ex en skitful kjol från IT GIRLS
eller en StarDesign tröja som någon har betalat 600 SD's för, har
nog inte gjort det för plaggets värde utan t.ex valt att betala en starcoins
"rare" i SD's. Samma med 98% av alla rares som det står är köpa för 2 SD's,
är nog mera troligt har ingått i ett "byte" än att personen valt att betala så mycket
för en skitsak x3
 
Snabb lista på typiska "500/600" plagg.
- HB Uggs från RIO
- Silk shirt från It Girls
- Soft Cotton Tank från Archive
-  Silk Tank från my Claire
- Gula klänningen Emmanuelle Canary Gown från YH 
- Svarta Fringe Party Dress från YH
- Black pleater Platforms från Archive (600+)
- DKNY lip print scarf
Hot Buys studded berret från Bonjour Bizou (600+)


 
 
 
 
 


r
PUBLICERAT: 2013-01-30, 14:54:56 | URL: http://stardollzerosv.blogg.se

AMY CLAIRE - Silk Tank :)
Och OMG!! Är Studded Berret värd så mycket!? o_o Då känner jag mig lyckligt lottad som köpte den för 5 sd på den tiden då den kom ut i starplaza som en av de få HB's för non-ss. o.o

Svar: Japp, vad jag vet! :D Fast det är ju lite krångligare att sälja den eftersom den är för starcoins x) Köpte min för 600 SD*s iaf. (Fast under den tiden var också väldigt "trendig" bland folk, så alla sökte den, så kan väl hända att den inte är värd så mycket idag)
lillelilleskutt.webblogg.se


RosaSmurf
PUBLICERAT: 2013-01-30, 14:55:37 | URL: http://stardollzerosv.blogg.se

Det var jag som skrev! :'D


sara_ida
PUBLICERAT: 2013-02-03, 18:18:32

Grymt inlägg som vanligt!

Jag undrar om du har någon koll på vad det ungefärliga normalpriset är för den bruna bandanan som du har på dig på bilden i förra inlägget? Har nämligen en som ligger och skräpar och har hört att man kan få en del för den...?

Svar: Tack! Gjorde en snabb sökning i bazaaren själv men fick inget bra resultat. Var nämligen väldigt länge sen jag sålde min, innan jag köpte en ny då den återkom till starplaza..)
Men snackade sedan med min starbazaar-kompanjon Smurf, och hon sa att hon fick sålt sin i höstas för 200 SD's efter en lång tid. Men tips; testa typ 189? "179" & "189" brukar vara enklare att få sålt enligt mig då än om man sätter jämna tal som 200. Och 189 bli ju ändå bara 11 SD*s mindre isf. (: Får du inte sålt får du väl sänka eller nått.

Lycka till!
lillelilleskutt.webblogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: