2012-07-03
 18:06:44

Dagens ideal på Stardoll

Dettaa ämnet drogs upp i A.S och det tycker jag är ett
ganska intressant ämne att disskutera.
 
Jag har också sedan StarDesign "hair" blev poppis, 
sett många personer som lägger till fejk "byst":
 
Egenligen är det svårt att om ska skratta eller 
gråta, som någon beskrev det. Håller ni inte
med om att bilden ovan är sjuk!? 
Stora bröst och smala ben, det är det som gäller.
Sexigt ska det vara även på Stardoll..
 
Tänk att det finns 10-åringar som väljer att
att sin medoll ska se ut så, bara för att vårat kära
"ideal" för tjejer ser ut så. 
 
För att utmana ödet, så ställde jag även frågan varför majoritetens 
medlemmar har benen på det smalaste?
 
 
Hur ofta är det man ser en medoll som den i mitten på bilden nedan?
 
...Eller detta, sexiga trenden på gång?
 
 
 
Skriv gärna era åsikter om denna nya "trend"!
Bra eller dåligt?
 
Bildkälla för de två sista bilderna hittar ni hääär.
 
 


solia-1
PUBLICERAT: 2012-07-03, 20:19:35

Jag har de smalaste benen för jag vil likna mig själv på riktigt men det där med brösten och rumpan är inte det liiite fjantigt? Bara så jag tycker, andra får ju såklart ha så om dom trivs/vill ha så!


solia-1
PUBLICERAT: 2012-07-03, 20:23:42

Jag har dom smalaste benen för jag vill att hela min medoll ska likna mig på riktigt! Men det här med brösten och rumpan är inte det liiite fjantigt? Bara så jag tycker, andra får ju såklart ha så om dom vill/trivs med att ha det så!


BELLA-145
PUBLICERAT: 2012-07-03, 21:17:16

Jo, jag håller med dig där i början.. Men där i slutet om den nya trenden, jo det tyckte jag var super coolt och mycket kreativt :D


annika_le
PUBLICERAT: 2012-07-04, 14:00:50

Den sista bilden ser ju ut som om att hon har fått nåt upp i röven och fake brösten ser ju ut som två instoppade apelsiner xD


lilla_sommar
PUBLICERAT: 2012-07-06, 19:14:36 | URL: http://emblafant.blogspot.se

Jag tycker att det är sjukt fult att gora sånna där "hår" bröst, det ser bara fel ut lika fel ut som silikonbröst! Själ skulle jag aldrig sätta på min medoll sånnadär saker! Och en till grej är att det är så jävla sjukt att man ska vara sexig på stardoll, det är en sida skapad för mode och inte för bröst....

Och dom två nerdre bilderna tycker jag va sjukt kreativt! :D
As cool idée! :D


Didilina10
PUBLICERAT: 2012-07-07, 17:15:58

Jag har mittenbenen, alltså inte de största och inte de minsta, eftersom att jag och typ majoriteten av tjejer se ut så och jag tycker det ser bäst ut på min medoll. Men en sak som är rätt konstigt, är att den klänningen jag har på mig nu, den passar inte min kroppsstorlek, utan lite av låret sticker ut sådär fult, för att ha den klänningen måste man ha de smalaste benen, vilket är rätt sjukt. Ska inte Stardoll vara till för alla?
I vilket fall så tycker jag att det är fine om man har såna bröst, om dom gillar det så, men personligen så tycker jag att det ser hetl muppat ut. Men jag säger alltid att folk får göra vad dom själva vill och tycker är fint. Dock så kan jag också misstänka att anledningen till att de flesta sätter dit såna bröst inte är för att de själva tycker det är fint eller att dom vill ha det, utan för att det är just på grund av idealen. Men, men det är ändå dom som själva satt på sig det och jag kan inte stoppa dom. Men sen så är det klart, Stardoll är som du säger faktiskt skapad för mode, från början låg det inte alls mycket fokus på själva medollen, men efter fler och fler funktioner så är det möjligt att göra sin medoll efter dagens sjuka ideal.
Så, jag antar att jag säger att dom kan få ha så om dom vill, men att det är synd att dom vill det.

Svar: Jo det är sjukt att vissa kläder sitter skevt, bara för att man inte har den "smalaste" dockan. Fast ibland är typ att man bara msåte "dra" upp plaggen lite om man t.ex precis bytt ben till en större storlek. så testa att dra upp klänningen en aning så kanske man inte ser låret längre?
Men jag håller med dig, vill man ha jätte bröst + de smaste benen så visst. Men det lite ut som om man "förstorat" eftersom det ser oproportionerlig ut till resten av kroppen. Och som du säger det blir en "trend" - "oj alla har fejkbröst, då måste jag också ha det!"


lillelilleskutt.webblogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: