2012-02-03
 20:53:40

Det är den jag är

 

Jag har verkligen underbara kompisar. Missförstå mig inte,

ibland tror jag det låter på mig som om alla försöker vara elaka mot mig, och säger saker som sårar mig. Det är inte sant.

De kan väll inte hjälpa att de ibland råkar prata eller säga något som gör mig ledsen, när det faktiskt inte är riktat ”just till mig”? Alla har faktiskt rätt att säga vad de vill. Kanske någon annan tar illa på om vad jag säger/pratar om? Visst jag gillar inte alla deras diskussioner, men då är det väll mitt ansvar att inte lyssna? Seriöst, jag vill inte vara tjejen som alla är rädda för att såra, så det inte vågar säga sina åsikter osv.

Jag vet att de älskar mig, men ändå tvivlar jag och önskar att någon kunde säg det, men vem behöver inte det? Och det fick jag idag. Blev otroligt rörd.

Jag menar man går inte precis runt och frågar ”tycker du om mig precis som jag är?” såklart folk  då säger ”ja” vad ska de ska annars säga?

Men när någon säger rakt ut ”jag tycker om dig precis som du är, utseende spelar ingen roll, det är insidan som räknas” ”jag tror de flesta andra också tycker det”, önskar jag att jag kunde svara något i stil med ”Vet du hur mycket det betyder för mig att du säger detta!?” Så löjligt att man blir så glad av två meningar, och så löjligt att man ”behöver höra att folk gillar en” Personer med bra självkänsla oroar sig inte, för de vet redan. Personer med dålig självkänsla





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: