2012-12-20
 10:28:00

Lillelilleskutt visar sin sminkning

Steg 1.
Jag brukar för det mesta börja med ögonen, just för att
man där efter kan fixa matchande läppar, rouge ect.
Jag använder nästan alltid "Miss sporty" Mascaran
+ den långa från Dot, men har man inte den så kan man ta
den korta svarta från Dot som ger princip samma effekt som Miss 
Sporty.
Steg 2.
Då brukar jag välja vilken färg på ögonskugga jag ska satsa på,
och sedan samla ihop de olika nyanserna och måla på i olika lager.
Efter det brukar jag gå över till dessa pennor som heter
"Shade stick" och lägga på ett lager med dem också.
Steg 3.
Blir då rouge i olika nyanser. Själv brukar jag sminka 
starkast längst ute på kinderna och svager längre in. 
Steg 4. 
Och slutligen läpparna. Antingen blandar jag, eller bara lägger olika
lager av samma. Men beroende på vilken färg man har från början på läpparna 
kan det också blir olika nyanser med ett och samma läppstift.
 
Även en tunt lager med Luxe Lipgloss tycker jag brukar
passa bra + accessoarer som extra ögonfransar, leverfläckar
m.m
 
 


anonym läsare som älskar lillelilleskutt.webblogg.se
PUBLICERAT: 2012-12-26, 20:26:15 | URL: http://rgrthbg.blogg.se

Tack så mycket för att du lade ut sminkningen! Det var jag som frågade nämligen och jag fick väldigt mycket inspiration till min egen sminkning! Fasst jag ska såklart inte härma dig! :)

Svar: Haha, gör som du vill, vi har ju ändå inte samma ansiktsdrag så du kommer ju inte precis så ut som jag ändå (: Får nästan aldrig tips om vad jag ska blogga om så det var bara kul!
lillelilleskutt.webblogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: