2012-08-02
 10:52:00

En åsikt från mig

Stör mig verkligen på personer som "rättar"
andra alldeles för mycket. T.ex någon spammar
chatten, då måste denna personen skriva
"man får inte spamma chatten" osv.
 
Seriöst!? Visst om man gör det EN gång,
men inte typ 24/7 liksom. Har stenhård koll på andra så alla
gör rätt, eller ja t.o.m tänker rätt! Inte konstigt folk blir
irriterade och börjar bråka. Borde inte det räknas som
spam egentligen? Om man nu skickar 12 inlägg varje dag
med "rättelser" till andra O.o
 
Visst vi är alla olika - och tycker olika
men detta vara en åsikt från mig.
 
Vad brukar ni störa er på?
 
 
//Lillelilleskutt
 
 


BELLA-145
PUBLICERAT: 2012-08-02, 11:52:10

Ledsen, jag är lite sen.. xP men vad betyder "spammar"?

Svar: "Spamma" skulle jag säga är att skriva samma sak flera gånger, t.ex "rösta på mig som NCG" i chatten. VIssa tolkar även spam som alla "oönskade" kommntarer i gästboken/chatten. Det jag syftade på var att en person som hela tiden rättar alla andra, - egentligen spammar själv med att skriva "man får INTE spamma" osv flera gånger. //Lillelilleskutt
lillelilleskutt.webblogg.se


Lou
PUBLICERAT: 2012-08-02, 12:49:16 | URL: http://Nealoustardoll.blogg.se

Nåt liknade hände mig igår, jag skrev typ "SALE" till alla i min chatt, och då sa hon "Okej, snälla sluta spamma i min chatt". Jag skriver aldrig såna saker i andras chattar, detta var första gången i hela mitt liv. Jag tycker att det är bra faktiskt ifall folk säger till mig att dom t.ex. säljer saker i sina bazaarer, däremot är det väldigt jobbigt när folk frågar om röster, vilket jag själv aldrig har gjort.

Svar: Jo man har väll olika åskiter om spam och reklam. Vissa tycker det är vana, andra blir jätte irriterade.Jag tillhör gruppen som blir irriterad om man ska säga så.Iaf. i chatten, eftersom jag tycker det stör när man snackar med någon annan och det plötsligt ploppar upp en ny "konversation" med reklam. I gästboken tycker jag det mer "okej", där kan jag alltid radera alla reklam och stör mig inte på samma sätt som i chatten. Sen tycker jag det är skillnad på VEM som gör reklamen/spammar. Vissa håller ju på så HELA TIDEN, så fort man loggar in. T.ex om om man loggar ut, och loggar in om 5 minuter får man ett nytt "Rösta på mig" i chatten. Brukar ärligt talat blocka dessa personer som spammar 24/7. Men ja som sagt är det en kompis som jag vet inte spammar särskilt ofta så visst, det personerna som gör det hela tiden som jag stör mig på. (: Tack för din åsikt! //Lillelilleskutt
lillelilleskutt.webblogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: