2013-12-20
 20:31:38

Superstar

Idag fick man äntligen jullov! Firade det med att köpa superstar ^.^
Känns toppen att ha klarat av denna terminen; nu är det bara en termin kvar
för mig i grundskolan! Dessutom är jag nöjd med mina betyg, ligger på 270 poäng
just nu och tänker gå ut 9:an med minst 280. 280 är en fiiin siffra. Gillar den 8D
 
Kan tillägga att jag verkligen inte hade högst betyg i klassen - men känner mig ändå
jätte stolt! Spela roll om någon annan fick 20 poäng mer liksom? Det kommer alltid finnas
personer som får bättre resultat! Jag pluggar för min skull, och att jag ska vara nöjd,
inte för någon annan!
 
Är ni nöjda med terminens gång, och era betyg? 
 


Selena_ok98
PUBLICERAT: 2013-12-20, 21:46:47

Jag har typ fruktansvärda betyg D: Jag har typ D i alla ämnen eftersom att våra lärare säger att dom inte kan ha så många uppgifter att sätta betyg på, vilket gör mig ganska arg :/

Svar: Åh vad tråkigt! Är det flera i klassen som känner så? Kan ni inte ta upp det med rektorn på skolan? Vilken linje har du tänkt att gå? För det vore ju trist om du inte kom in på den linje du ville pga dåliga lärare!
lillelilleskutt.webblogg.se


Selena_ok98
PUBLICERAT: 2013-12-21, 15:45:49

Jag tyvärr tror inte att de andra i klassen är så brydda om det.
Och jag hade tänkt att gå ekonomi med internationell inriktning, men jag vet inte om betygen räcker till.

Svar: Åhhh...Jag håller tummarna iallafall! ^.^
lillelilleskutt.webblogg.se


M-Moa-a
PUBLICERAT: 2013-12-21, 16:45:16

Vilken linje har du tänkt på? Jag tror teknik är det jag ska välja:)

Svar: Jag har funderat på princip allt, haha. Först trodde jag att jag skulle gå samhällsvetenskap eftersom det är de "jag är bra på". Har liksom B i alla SO-ämnena, så jag har helt enkelt lättare för SO än t.ex idrott. Men sen när jag väl stod där på en skola med samhäll-beteende, och lyssnade på deras "föreläsning", kände jag att det inte alls var min grej! Så började jag kolla runt på andra linjer och gymnasier, och som det är nu är jag väldigt taggad på att gå någon skola som fokuserar mycket på IT.En IT skola jag har tittat på har bla. teknikprogrammet där de satsar mycket på t.ex programmering - vilket jag tycker verkar sjukt intressant! Samt även "estetiska programmet med inrikning estetik & media" - där det är mycket fokus på photoshop,
bildredigering och webbdesign, vilket jag också gillar (:

Går du också i 9:an så du ska söka i år? Får man fråga varför du just är sugen på teknik? Är det t.ex spelutveckling som du är intresserad ut av eller allmänt NO ämnena? ^.^
lillelilleskutt.webblogg.se


lilla_sommar
PUBLICERAT: 2013-12-21, 19:36:21

Åh, är jätte nöjd! All stress och gråt paid off i slutändan! Jag fick 307 ^_______^

Svar: Åhh vad jobbigt det låter att du har känt dig så stressad! Skönt med jullov dååå xD307 av 340 möjliga är ju skitbra! Grattis (:
lillelilleskutt.webblogg.se


LabradorGirl
PUBLICERAT: 2013-12-21, 20:59:41

Jag fick faktiskt mitt första A denna terminen, så är supernöjd! ;D

Svar: Åhh grattis! Vilket ämne? Vilken årskurs går du i? Fick mitt första A förra terminen, och har faktiskt fortfarande bara ett A ^^
lillelilleskutt.webblogg.se


m-moa-a
PUBLICERAT: 2013-12-22, 23:17:40

går i 8:an så det är inte riktigt dags än att välja. fick 295 så är nöjd med det=) har väldigt lätt för matte och no och tycker det är verkar intressant med "ingengörsarbete", typ design och architektur. men it låter väldigt bra för dig tycker jag! du har snygg bildbehandling iaf!!! =)

Svar: Åhh, tack! Hahha, önskar jag också hade lätt för matte, har C - men måste plugga som en galning för att "hålla det". Kan nog ha ett B, om jag får tillräckligt med hjälp/push.
Men jag liksom inte det enkla mönster-tänket om man säger så! *Avis på dig**

Samma med NO, tycker egentligen det är rätt ointressant, har C där ocksååå, men måste "tvinga" mig att läsa fysikböckerna, inget jag liksom bara gör sådär xD

lillelilleskutt.webblogg.se


LabradorGirl
PUBLICERAT: 2013-12-23, 14:28:03

Jag går i 8:an, och fick A:et i svenska ;) ( Det enda ämnet jag är riktigt bra på) Tror dock det blir det enda ämnet jag kmr ha A i, men har ganska många B så jag är fortfarande grymt nöjd :)

Svar: Hihi, fast du har ju 1,5 år kvar! Så har du "B" i några ämnen nu, får du säkert fler A också! ^.^
lillelilleskutt.webblogg.se


LabradorGirl
PUBLICERAT: 2013-12-25, 11:46:46

Man kan ju alltid hoppas! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: