2013-12-11
 22:15:04

Långsint

 
Långsint är ett konstigt ord. Används oftast negativt, precis som bortskämd.
Sitter och funderar och funderar på vad det egentligen innebär, och om jag är
långsint av mig? Det beror nog på exakt hur man ser det, men ja jag är nog ganska
långsint ändå. Förlåter inte första taget, kan gå runt och vara irriterad på folk jätte länge.
Kan även blicka tillbaka jätte långt i tiden och minnas saker som har hänt då.
 
Ser det dock som en både en positiv och en negativ egenskap. Det måste absolut
inte handla om "kompisrelationer", det kan lika gärna vara en lärare, bibliotekarier,
eller en gamling på bussen jag tycker betett sig illa mog mig, t.ex inte respekterat mig.
 Har du liksom en gång förtryckt mig på ett sätt så är det liksom "fine, jag ogillar dig för
resten av mitt liv" typ. Min hjärna kopplar inte ihop dig med någon positivt alls.
 
Med respekt menar jag verkligen inte att jag tycker samhället borde buga och bocka
för mig. Jag verkligen inte 100 % perfekt jag heller. Men anser att jag har rätten att bestämma
över mig själv; Alltså vilka jag umgås med, vad jag äter, vad jag har på mig ect.
 
Minns att vi t.ex redan hade "problem" i förskoleklass med maten. Vägrade totalt att
äta någon som någon annan lagt upp på min talrik mot min vilja. Vet att jag blev så
jävla arg en gång på en lärare som typ: "jo men ta lite potatismos", fast jag inte ville,
att jag bara gick därifrån. Andra barn hade kanske inte alls gjort lika
stor affär av det. Men jag ger mig inte, jag ger mig aldrig. Inte när det
handlar om mig.
 


Babel456
PUBLICERAT: 2013-12-12, 04:43:23

Det är ungefär desamma för mig.


Anonym
PUBLICERAT: 2013-12-13, 20:39:28

Du är som jag. Det är inte negativt att vara så #Stay strong #anonymous

Svar: På ett sätt är det nog min sämsta sida, men på ett sätt också min bästa. Fast önskar ibland att jag var mer "öppen", inte så bestämd och uteslutande. Både för min skull och andras. För såklart människor KAN ändra sig, liksom ge en annan chans, vad förlorar man på det? Vi är trots alla bara människor. Allihopa.
Men jag håller med dig, jag står för att jag sån, det är min personlighet, och tänker inte sitta och säga att det endast är negativt! #Staystrong
lillelilleskutt.webblogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Kommentarer uppskattas verkligen! :D

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: